Avatar billede system32 Nybegynder
29. august 2003 - 08:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Vedr. Word og Access

Hej.

Vi har et Worddokument som henter et autonumneringsfelt fra en Access database, altså formålet med det er at det skal være løbende...

Værdi fra Access databasen bliver vist i en Label (label1) i selveste Worddokumentet.

Men når der bliver oprettet en Purchase order og vi lukker Worddokumentet og åbner det igen har den ikke talt én op i Labelen, men i databasen har den fint talt én op. Hvad er fejlen?

//>Rune
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
29. august 2003 - 08:52 #1
Kan det være fordi din label kun bliver opdateret når dokumentet bliver dannet og ikke hver gang dokumentet åbnes?
Det kan være vi skal se den vba kode, der opdaterer din label for at kunne hjælpe videre
Avatar billede system32 Nybegynder
29. august 2003 - 08:58 #2
Her er koden:

Private Sub CommandButton1_Click()
    Dim objConn As New Connection
    Dim objRs As Recordset
    Dim strSQL As String

    objConn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=Purchace_order.mdb"

    strSQL = "INSERT INTO tblOrder_Numbers (Dato) VALUES (Date())"
    objConn.Execute (strSQL)

    objConn.Close
End Sub

Private Sub Document_New()
    Dim objConn As New Connection
    Dim objRs As Recordset
    Dim strSQL As String

    objConn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=Purchace_order.mdb"

    strSQL = "SELECT * FROM tblOrder_Numbers ORDER BY Order_No DESC"
    Set objRs = objConn.Execute(strSQL)

    Label1.Caption = ""
    Label1.Caption = objRs("Order_No")
    Label1.TextAlign = fmTextAlignRight
    Label1.Font = "verdana"
    Label1.Font.Size = 17
    Label1.ForeColor = vbRed

    objRs.Close
    Set objRs = Nothing
    objConn.Close
End Sub
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
29. august 2003 - 09:02 #3
Document_New er en procedure, der bliver kørt, når du skaber et nyt dokument baseret på en skabelon. Hvis du vil have den til at køre hver gang dokumentet bliver åbnet kan du rette til Document_Open, men er du sikker på at det er det du vil?
Avatar billede system32 Nybegynder
29. august 2003 - 09:04 #4
Kanont! -det virker sq hr.!

Mange tak.!

Læg et svar og du skal få dine fortjente points!
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
29. august 2003 - 09:13 #5
Takker
Avatar billede system32 Nybegynder
29. august 2003 - 09:21 #6
thor> Du skulle vel ikke have enten ICQ eller MSN?
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
29. august 2003 - 09:27 #7
Jo - thor@fam-ostergaard.dk på msn, men jeg holder fp kursus nu, så jeg kan ikke lige hjælpe
Avatar billede system32 Nybegynder
29. august 2003 - 09:28 #8
Ok.