Avatar billede david_mig Nybegynder
28. august 2003 - 23:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilken brænder skal jegh købe?

Hej...
Jeg vil gerne købe en brænder, da jeg ikke ved så meget om brænder, ville jeg gerne have hjælp fra jer.

jeg vil gerne have en normal brænder, det skal nogle ny modeller, skal kunne brænd bar CD´er.

hvor kan man kæbe brugte brænder?

Tak:-)
Avatar billede grunken Nybegynder
28. august 2003 - 23:13 #1
hvad prisleje snakker vi om ?

spørger mest fordi at hvis du vil fremtidssikre dig selv lidt, så burde du købe en DVDbrænder, og de fås fra 1500 og op!
Avatar billede mixen Nybegynder
28. august 2003 - 23:15 #2
Hvis du bare skal bruge den til normalt brug er en 40/24/40 fra Bilka, eller noget i den art, hel fin.
De er nede i omkring 500 kr for sådan en, så det kan næsten ikke betale sig at købe brugt. Du skal bare være sikker på at der en form for BufferUnderrun-sikring, men tror ikke man kan få en brænder nu til dags hvor det ikke er i
Avatar billede david_mig Nybegynder
28. august 2003 - 23:21 #3
hvordan kan man ved om en brænder kan brænde alle CD´er 48X.......?

denne her er den god?
kan en DVD brænder også bruges som til noraml brænding?

Producent: Hewlett Packard
Model: HP CD-Writer 8200E + 50 CD`er
Beskrivelse: Ekstern USB brænder som kan tilsluttes både staionære og bærbare PC`er. Der medfølger 50 stk. blanke CD`er til at brænde på (værdi kr. 395,-) Fragt er inkluderet i prisen.
Årgang: 2002
Garanti: 12 måneder
Reklamtionsret: 24 måneder
Evt. mangler:
Pris: 895 kr. inkl. gebyr, moms. forsendelse mm.
Varetype: Kampagnevare
Forhandler: Laptops.dk
Avatar billede kaper Nybegynder
28. august 2003 - 23:21 #4
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1274847898

så bliver det vist ikke billigere - den er helt fin
Avatar billede david_mig Nybegynder
28. august 2003 - 23:27 #5
Tak men kan den kun brænde cd´er som er Spin: 40X Read / 24X Write / 10X

kan den ikke brænde 48x???
Avatar billede summer Mester
28. august 2003 - 23:32 #6
Avatar billede david_mig Nybegynder
28. august 2003 - 23:35 #7
Tak Summer, det var nogle gode sider....
Avatar billede kaper Nybegynder
28. august 2003 - 23:36 #8
den kan jo godt brænde 48x CD'er, men tager bare 15 sekunder længere om det
Avatar billede summer Mester
28. august 2003 - 23:40 #9
Velbekomme og held og lykke
Avatar billede chalde Seniormester
28. august 2003 - 23:42 #10
Man kan ikke regne med at f.eks en 52x brænder er 30% hurtigere end en 40x brænder.
Da jeg gik fra min 24x til en 48x gik jeg fra at brænde 700mb på 4 min til ca 3 min.
Havde en waitec megalus før (baseret på samme teknik som liteon). Den døde efter et år. Fik den byttet til en 48x plextor, som har kørt i et halvt år uden en enkelt fejlbrænding. Ska lige siges at plextor yder onsite garanti (bytter brænderen hjemme hos dig ved defekt)
Ang brændehastigheden kommer det også an på mediet. Er mediet ikke godt nok, vil du få fejlbrændinger ved for høje hastigheder lige gyldig hvilken brænder. Plextor har indbygget funktion til at finde ud af hvor meget mediet kan klare.