Avatar billede pitufo Nybegynder
28. august 2003 - 12:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

passwordscript problem

<script>document.location.href='add_bruger_write.php?brugernavn=$brugernavn&brugerfornavn=$brugerfornavn&brugerefternavn=$brugerefternavn&campus=$campus&email=$email&password=md5('$password1')'</script>
-----
ovenstående script er en del af et større men det er her jeg har problemet passwordet vil ikke krypteres....

Er det korrekt som jeg har skrevet det?
Avatar billede pitufo Nybegynder
28. august 2003 - 12:32 #1
<script>document.location.href='add_bruger_write.php?brugernavn=$brugernavn&brugerfornavn=$brugerfornavn&brugerefternavn=$brugerefternavn&campus=$campus&email=$email&password=md5('$password1')'</script>
Avatar billede pitufo Nybegynder
28. august 2003 - 12:32 #2
<script>document.location.href='add_bruger_write.php?
brugernavn=$brugernavn&brugerfornavn=$brugerfornavn&brugerefternavn=
$brugerefternavn&campus=$campus&email=$email&password=md5('$password1')'</script>
Avatar billede pitufo Nybegynder
28. august 2003 - 12:32 #3
så kom hele scriptet med
Avatar billede pitufo Nybegynder
28. august 2003 - 12:38 #4
hele ideen går på at sende passwordet krypteret til en ny side
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. august 2003 - 12:39 #5
Det er også lidt problematisk med det password som ny ligger offentligt tilgængeligt i din sourcekode.

Jeg det det er krypteret, men er den krypterede form ikke god nok til at enhver kan kopiere scriptet over på sin egen html-side og så derfra benytte den facilitet passworded skulle beskytte?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. august 2003 - 12:40 #6
.....&password=<? print md5('$password1');?>'</script>
Avatar billede pitufo Nybegynder
28. august 2003 - 12:42 #7
hmm du siger noget....
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. august 2003 - 12:45 #8
Vel egentlig:

    .....&password=<? print md5($password1);?>'</script>
Avatar billede pitufo Nybegynder
28. august 2003 - 13:27 #9
erikjacobsen>> det virker ikke

nu sender den bare følgende i variablen password: <? print md5($password1);?>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. august 2003 - 13:33 #10
Det skulle den jo ikke gøre hvis det er PHP
Avatar billede pitufo Nybegynder
15. december 2003 - 11:12 #11
erik jacobsen:

smid lige et svar så du kan få nogen point :-) (jeg er ved at rydde op i min konto)
Avatar billede pitufo Nybegynder
26. januar 2004 - 19:57 #12
hmm det lader ikke til at du vil have point, så tager jeg dem selv ;-)