Avatar billede ferieguide Nybegynder
27. august 2003 - 22:59 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Tilpas side til indhold?

Jeg har en side der henter indhold fra database. Problemet er at når der kommer over 3 sommerhuse så trækker desiget i min sol i hjønet så der kommer en masse sol billeder. Hvis jeg trækker i tabelen bilver det der hentes fra databasen vist midt i tabellen, hvor det på andre sider passer fint. Hvordan få jeg den til at tilpasse sig indholdet? Jeg har prøvet at sætte den på 100% men det hjælper ikke noget.

http://www.ferieguide.com/view.asp?amt=Fyns

Bilver vist i midt.

http://www.ferieguide.com/view.asp?amt=Århus

Er helt okay, men på denne måde bliver dem med ikke så mange bliver vist forkert

HJÆLP........
Avatar billede ellebaek Nybegynder
27. august 2003 - 23:04 #1
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. august 2003 - 23:07 #2
tilføj valign="top" til linien:

<TD COLSPAN=3 ROWSPAN=2 background="images/Untitled-1_06.gif"><font face="Tahoma">

så der står:

<TD valign="top" COLSPAN=3 ROWSPAN=2 background="images/Untitled-1_06.gif"><font face="Tahoma">

så starter de samme sted, lige meget hvor mange udskrifter der er..
Avatar billede ferieguide Nybegynder
27. august 2003 - 23:07 #3
ellebaek<<<< undskyld glemte at få det lukket. Point til dig...
Avatar billede ellebaek Nybegynder
27. august 2003 - 23:08 #4
takker...

Undskylder spam..!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. august 2003 - 23:11 #5
her er et svar, hvis du kunne bruge koden til noget..
Avatar billede ferieguide Nybegynder
27. august 2003 - 23:13 #6
thesurfer<<< svare du skal du få point...
Avatar billede ferieguide Nybegynder
27. august 2003 - 23:13 #7
tak for svar
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. august 2003 - 23:15 #8
takker for points.. nu håber jeg at du kunne bruge det til noget.. har før oplevet at folk accepterer et svar uden egentligt at løste deres problem..
Avatar billede ferieguide Nybegynder
27. august 2003 - 23:18 #9
thesurfer<<< virker ikke helt se her:  http://www.ferieguide.com/view.asp?amt=Århus
Avatar billede ferieguide Nybegynder
27. august 2003 - 23:19 #10
ja  og her ser du det....
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. august 2003 - 23:22 #11
yep.. virker :)
Avatar billede ferieguide Nybegynder
27. august 2003 - 23:22 #12
den trækker billedet ud i hjønet
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. august 2003 - 23:30 #13
huh?
Avatar billede ferieguide Nybegynder
27. august 2003 - 23:34 #14
noget svar på dette?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. august 2003 - 23:37 #15
hvordan har du lavet billedet? er det 1 billede eller er har du skåret det op i flere billedere?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. august 2003 - 23:38 #16
stavefejl er gratis :)
billedet ser fint ud i Opera, men menuen til venstre passer ikke rigtigt..
Avatar billede ferieguide Nybegynder
27. august 2003 - 23:43 #17
er skåret op i flere billeder. Det virker ikke i IE? men menuen er helt fin
Avatar billede ferieguide Nybegynder
27. august 2003 - 23:44 #18
hvad ser du den stavefejl?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. august 2003 - 23:49 #19
det var mig der lav stavefejlen..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. august 2003 - 00:03 #20
find ordet "nyheder" i din kilde kode.. marker det og opefter til det først "<TR>" du finder og indsæt følgende:

  <TR>
    <TD height="100%" bgcolor="#8AA0B8" COLSPAN=2 style="background-image: url('images/Untitled-1_07.gif'); background-repeat: no-repeat;">

    <body link="#000000" vlink="#333333" alink="#333333">
<table width="100%" height="10%" cellpadding="1" cellspacing="0" style="border: solid 0px #000000,">
  <td width="100%" height="100%"> <table width="100%" border="0">
      <td height="100%"><font size="2" face="Tahoma">
        <div align="center"><u><font color="#FAF7F0" size="2" face="Tahoma">Nyheder

** husk at lave backup.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. august 2003 - 00:14 #21
jeg tror problemerne opstår fordi du inkludere/indsætter eksterne asp filer ind i dit design.. dine eksterne asp filer er ikke designet til at skulle indkluderes i en anden fil.. der er f.eks. <body> tags, <title> tags EFTER du allerede HAR startet på din body i det oprindelige dokument..

eksempel:

* hoveddokument:
<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body>

dette er hoveddokumentet (rigtigt)

<!-- ekstern fil inkluderes her //-->

<html>  (fejl)
<head> (fejl)
<title></title> (fejl)
</head> (fejl)
<body> (fejl)

denne fil inkluderes! (rigtigt)
denne fil skal kunne indeholder selve teksten, tabellerne osv..
den skal IKKE indeholder: html-head-title-body tags

</body> (fejl)
</html> (fejl)

<!-- ekstern fil ender her //-->

</body>
</html>
Avatar billede ferieguide Nybegynder
28. august 2003 - 14:59 #22
det forstår jeg ikke lige. Hvad er det der skal slettes og ikke?
Avatar billede ferieguide Nybegynder
28. august 2003 - 15:01 #23
hvis jeg sender dig filen er det så noget du vil rette?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. august 2003 - 21:34 #24
det er meget enkelt..

1) kig i din kildekode (source code).. brug Notepad eller et andet tekst program
2) brug søg funktionen til at finde delen med nyhederne.. søg efter "nyheder"
3) hold venstre museknap nede, og marker ordet "nyheder" og flyt så musen opad så det første "<TR>" også er makeret
4) indsæt så html koden fra mit indlæg "28/08-2003 00:14:32" nøjagtigt ind på det du har makeret.. enten via CTRL+V eller via menuen

det skulle være det.