Avatar billede troelsit Nybegynder
27. august 2003 - 18:04 Der er 10 kommentarer

Erfaring med trådløst netværk på XP HOME?

Baggrunden for mit spørgsmål er, at jeg har en laptop som ikke virker 100% med trådløse pcmcia-kort.

Jeg mistænker xp home for ikke kan være så skarp.

Har du/I prøvet noget lignende?
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. august 2003 - 18:09 #1
XP home egner sig ikke så godt til et netværks miljø som SP pro, og slet ikke et trådløst miljø, hvor sikkerheden i forvejen er et problem. Opgrader til PRO hurtigst muligt
Avatar billede troelsit Nybegynder
27. august 2003 - 18:13 #2
Når jeg indsætter pcmcia-kortet indstalleres det uden problemer. På netkortets utility ser det ud til at have fint signal! Men internet explorer vil ikke åbne - jeg prøvede et andet pcmcia-kort og der virkede det MEGA dårligt.
Kender du noget lignende? Jeg KAN simpelthen ikke være den første med dette problem...
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. august 2003 - 18:17 #3
Ikke med IE, men jeg har set PCIMCIA kort af meget svingende kvalitet og følsomhed. Jeg har aldrig været ude for at et netkort kunne få IE til ikke at ville åbne
Avatar billede troelsit Nybegynder
27. august 2003 - 18:20 #4
Måske formulerede jeg mig lidt dårligt... Den kan jo godt åbne. Men ikke oprette forbindelse til internettet :-)

Det samme med eksempelvis MSN messenger...

Selvom signalet er i top
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. august 2003 - 18:39 #5
Det har jeg aldrig set
Avatar billede troelsit Nybegynder
27. august 2003 - 18:41 #6
Jeg tuder videre og håber på at en usb-adapter kommer til at virke. Får den på fredag
Avatar billede kenp Novice
27. august 2003 - 23:06 #7
netkortet kan være i stykker! min wireless pmcia kort er lige stået af tiltrosfor at den får alle oplysninger m.m. så det kan være i stykker
Avatar billede troelsit Nybegynder
27. august 2003 - 23:09 #8
Nej, for det virker på en anden laptop (dell)
Avatar billede bjuhl Nybegynder
28. august 2003 - 16:04 #9
Jeg kører trådløs fra en bærbar med XP pro uden problemer.

Har hørt at home edition ikke understøtter det 100%
Avatar billede troelsit Nybegynder
01. september 2003 - 10:56 #10
Problemet er løst!!!

Jeg satte en trådløs usb-adapter til laptoppen, og den virkede forrygende. Det var altså noget med pcmcia-slottet som åbenbart ikke er velegnet til trådløst netværk...