Avatar billede super_g Nybegynder
27. august 2003 - 16:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SqlMoney = Decimal ?

Hej..

Jeg har et felt i en MSSQL database, som er af typen Money. Jeg bruger SqlClient til at hente denne værdi, men hvilken type skal jeg bruge i ASP.NET til at holde den (og samtidig bruge til at lave lidt regnestykker)) ?
Er decimal-typen præcis nok til at kunne holde en Money(8) type ? For så vidt jeg ved, så er single og double ikke præcise nok, og jeg synes ikke at jeg kan finde hverken en currency eller money type i .NET.

[eks.]
Dim MinePenge as Decimal
Dim DinePenge as Decimal
Dim objParam as SqlParameter
Dim strSQL as String

DinePenge = objRow("DinePenge")
MinePenge = DinePenge + 42
objParam = New SqlParameter("@MinePenge", SqlDbType.Money, 8)
objParam.Value = MinePenge
strSQL = "UPDATE xxx SET MinePenge=@MinePenge WHERE UserId=42;"
osv.
Avatar billede burningice Nybegynder
27. august 2003 - 17:44 #1
decimal eller float... det er de to typer i .Net der er mest præcise (altså flest tal efter kommaet)
Avatar billede super_g Nybegynder
28. august 2003 - 16:56 #2
Decimal it is then.. Sad også og legede lidt med det og man kan ikke addere to SqlMoney typer..
Avatar billede super_g Nybegynder
29. august 2003 - 12:04 #3
Conversions from other types to Decimal are widening conversions that never lose information or throw exceptions.