Avatar billede karsteng Nybegynder
27. august 2003 - 11:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Clear'e en funktion

I et frame har jeg en funktion der tegner en streg. Men hvordan pokker får jeg fjernet stregen igen når jeg går til næste frame. Funktionen vises oven på det andet indhold i frame to.

function tegnLinie(punkter) {
bla bla bla
    }

punkter = [10,100,5,600];

tegnLinie(punkter)
Avatar billede thulstrup Nybegynder
27. august 2003 - 11:37 #1
myMovieClip.clear();

eller hvis du ikke har brugt et mc til at tegne i:

clear();
Avatar billede barklund Nybegynder
27. august 2003 - 11:37 #2
Indholdet af funktionen er jo sådent set de essentielle her. Hvordan den bliver kaldt er faktisk ligegyldigt, for det er jo ikke funktionen der skal nulstilles, det er din streg, der skal fjernes.
Avatar billede karsteng Nybegynder
27. august 2003 - 11:42 #3
Selvfølgelig :0) myMovieClip.clear(); virkede præcist!
Avatar billede thulstrup Nybegynder
27. august 2003 - 11:53 #4
Så smider jeg et svar
Avatar billede karsteng Nybegynder
27. august 2003 - 11:56 #5
Lige et bonusspørgsmål... Kan man fade en funktion ind på siden?
Avatar billede barklund Nybegynder
27. august 2003 - 12:03 #6
What? funktioner er script. Funktioner kan man ikke se! Resultatet af funktionskaldet kan være hvad som helst.
Avatar billede thulstrup Nybegynder
27. august 2003 - 12:05 #7
Den kunne jeg altså heller ikke lade være med at grine af :D

Hvis du mener om man kan lave en fade funktion, så kan det sagtens lade sig gøre:

mc._alpha = 0;
function fade() {
    this.onEnterFrame = function() {
        mc._alpha += 10;
        if (mc._alpha>=100) {
            delete this.onEnterFrame;
        }
    };
}
fade();