Avatar billede iznurk Nybegynder
27. august 2003 - 09:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Browser som web-client

Jeg har lavet min egen lille "webserver", der sender htmlkode tilbage til min browser, således at der ikke eksisterer nogle html-filer. Mit problem er, at jeg skal have lavet html kode, hvor i der skal være en top frame og en bund frame. Dvs. at når jeg trykker på et link i topframen, skal der fra min "webserver" indsættes dynamisk genereret htmlkode i min bundframe. Kan man det ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. august 2003 - 10:28 #1
i topframe

  <a href="...." target="navnetpaadinbundframe">
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. august 2003 - 10:29 #2
Øh...      <a href="....." target="navnetpaadinbundframe">
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. august 2003 - 10:30 #3
Nå jeg skrev noget der forsvandt. Prøver igen

<a href="dinurltildinserver" target="navnetpaadinbundframe">
Avatar billede iznurk Nybegynder
27. august 2003 - 11:10 #4
hmmm, jeg har allerede en <a href="http://localhost:8080/MSG:"> som sender en besked til min "webserver". Det der kommer tilbage fra min "webserver" skal indsættes i bundframen, og ikke ændre på min topframe.
Avatar billede iznurk Nybegynder
27. august 2003 - 11:11 #5
hov. 2 sek. jeg overså lige din target=.... Det prøver jeg lige..
Avatar billede iznurk Nybegynder
27. august 2003 - 19:48 #6
Jeg fandt selv løsningen...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. august 2003 - 19:59 #7
som er ?
Avatar billede iznurk Nybegynder
27. august 2003 - 20:05 #8
Når det første request kommer til "webserveren", genereres frame-htmlkoden, som sendes til brovseren. I denne kode findes der et request fra hver frame tilbage til "webserveren", som genererer det jeg skal bruge. (Du må undskylde hvis det er lidt kryptisk)