Avatar billede jobless Nybegynder
27. august 2003 - 09:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

WScript.Shell - problem

Hej.

Jeg bruger ovenstående object til at sende en linie til cmd.

Funktionen har kørt over et halvt år, men nu virker den ikke mere. Jeg får ingen fejlmeddelelse, men der udføres heller ikke noget i linien.

Jeg har ingen antivirus eller firewall på maskinen.

Er det muligt at overvåge processen, så man kan se hvad der sker, idet koden eksekveres uden problemer og uden resultat?

MVH

JoBless
Avatar billede nmh Nybegynder
27. august 2003 - 09:26 #1
Fortæl lige noget mere om, hvad det er du gør. Vis det script du benytter.
Avatar billede jobless Nybegynder
27. august 2003 - 09:32 #2
Set WShell = server.CreateObject("WScript.Shell")
    strNET = "NET SEND "
    strNET = strNET & chr(34) & strNetUserName  & chr(34) & " "
    strNET = strNET & chr(34) & "Besked fra: " & strFirmaNavn & vbnewline
    strNET = strNET & "Telefon: " & strTelefon & vbnewline
    strNET = strNET & "Modtaget: " & cdate(dato & " " & klokken) & vbnewline
    strNET = strNET & "Modtaget af: " & strRealName & vbnewline
    strNET = strNET & "Status: " & strStatus & vbnewline
    strNET = strNET & "Besked: " & beskeden & vbnewline & chr(34)

    'send beskeden
    WShell.run (strNET)
Avatar billede jgp Nybegynder
27. august 2003 - 11:14 #3
Jeg sidder PT med et måske ligende problem.

Jeg har et ASP-script det executer en bat-fil. Her oplever jeg at at det er random hvor meget at bat-filen der bliver udført. Umildbart er jeg kommet frem til at det er pga. at når ASP koden retunerer, stopper tråden og hermed også bat-filen. Har du nogen ide om det kunne være samme problem?

Er det dit eget domaine? Net send kan deaktiveres for et domaine, har du snakket med domaine admin om de har pillet?

Mvh
JGP
Avatar billede jobless Nybegynder
27. august 2003 - 11:22 #4
Jeg har fuld kontrol (admin adgang) over netværket, og net send virker fint fra cmd. Jeg har udskrevet strengen fra min asp kode, og kører den i run uden problemer.

Problemet er opstået indenfor den seneste måned, muligvis kan der have været en sikkerhedsopdatering, som har rettet et eller andet ?!?
Avatar billede jobless Nybegynder
05. september 2003 - 09:30 #5
Har selv løst problemet.

Efter nogle patches af windows, skulle indstillingen 'programbeskyttelse' for webstedet ændres til lav, i IIS'en.