Avatar billede f2f4 Novice
26. august 2003 - 17:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

XSLT, JavaScript, #10; problem

Jeg håber spørgsmålet er placeres i den rigtige kategori!

Jeh har en XSL transformation der danner en html fil med bl.a. noget sciptkode.

Uddrag fra xsl-fil:
<xsl:attribute name="onClick">openHlpWindow('','', '<xsl:value-of select="."/>', '<xsl:value-of select="help"/>');return false;</xsl:attribute>

Dette bliver så ex. transformeret til følgende html kode:
<A class=ingen
  onclick="openHlpWindow('','', 'Har du indsendt virksomhedsskema på edb-medium?', 'Hvis du har indsendt virksomhedsskema S569, skal du vælge Ja i feltet her.&#10;');return false;" href="java script:void()">

Dette giver så en 'unterminated string constant' fejl under visningen hvilket skyldes tegnet &#10; (linieskift)

Jeg formoder det ikke må være en del af parameteren til JavaScript kaldet - men hvordan kan man undgå dette?
(jeg kan ikke fjerne alle 'linie skift' fra data/xml filen!!)

Jeg har prøvet forskellige indstillinger af xsl:output method og encoding i xsl filen, men uden held. Kan man måske indlæse tekstværdien i en variabel i xsl'en og så sende den men som parameter?

Tak hvis nogle kan hjælpe!
Avatar billede janegil Nybegynder
27. august 2003 - 08:42 #1
Altså, du får ut en &#10; som du ikke selv har kodet, den kommer som en følge av linjeskift inne i help-elementet ditt? I så fall skulle det ikke være nødvendig å fjerne ALLE linjeskift fra XML-kilden, bare de som er inne i help-elementene.

Se http://www.w3.org/TR/xpath#function-normalize-space, og prøv

select=" normalize-space(help)"
Avatar billede atoft Nybegynder
27. august 2003 - 08:53 #2
Har du prøvet med
indent = "no" i xsl:output

<xsl:output method="html" version="1.0" encoding="UTF-8" indent="no "/>
Avatar billede f2f4 Novice
27. august 2003 - 11:02 #3
atoft: Virker umiddelbart ikke!
Dit forslag resultere i en masse fejl, siden kommer ikke engang frem. Det er en Servlet der udfører arbejdet og det er selvt servletten der fejler men en masse fejl!

<xsl:output method="html" omit-xml-declaration="yes" indent="no" encoding="UTF-8" />
- giver min oprindelige fejl

<xsl:output method="xml" omit-xml-declaration="yes" indent="no" encoding="UTF-8" />
- giver min oprindelige fejl

<xsl:output method="xml" omit-xml-declaration="yes" indent="no" />
- giver min oprindelige fejl
Avatar billede f2f4 Novice
27. august 2003 - 11:04 #4
jangil: Ja du har ret i dit spørgsmål og din konklusion, jeg går nu igang med at se på dit link
Avatar billede f2f4 Novice
27. august 2003 - 11:56 #5
janegil: Lader ikke til at virke &#10; er der stadig og giver problemer
Avatar billede janegil Nybegynder
27. august 2003 - 12:06 #6
...hmm, jeg har en gang opplevd å måtte fjerne linjeskift og innrykk fra en XSLT-fil for å få den output jeg ville ha.

Har du noe whitespace du kan fjerne fra xsl:attribute-elementet i XSLT-filen?

Evt. flytte mere av javascriptkoden ut av attributtet, og over til et SCRIPT-element i HEAD?
Avatar billede f2f4 Novice
27. august 2003 - 12:28 #7
janegil:
Jeg prøver ... men det flytter vel bare problematikken til et ny JavaScript funktionskald.

Jeg forståe ikke helt hvad du mener med at fjerne linieskift fra XSLT-filen!? Jeg kan vel ikke fjerne noget fra nedenstående linie i XSL-filen!?:
<xsl:attribute name="onClick">openHlpWindow('','', '<xsl:value-of select="."/>', '<xsl:value-of select="normalize-space(help)"/>');return false;</xsl:attribute>

.. har også prøvet med:
<xsl:attribute name="onClick">openHlpWindow('','', '<xsl:value-of select="."/>', normalize-space(<xsl:value-of select="help"/>));return false;</xsl:attribute>

.. men det giver nok ingen mening.

Jeg vil ikke til at skulle fjerne linieskift i XML filen. I XML filen har jeg et (langt) tag men en hjælpetekst, og i henne hjælpetekst er eventuelle linieskift jo helt ok hvis man ex. laver afsnit i sin hjælpetekst.
Avatar billede janegil Nybegynder
27. august 2003 - 13:03 #8
Nei, det ser ikke ut til at du har noe å fjerne fra XSLT.

Men du kan ikke ha linjeskift inne i en javascript tekst. Dvs., du skal kode med \n i stedet for det tegnet som svarer til entiteten &#10; .
Avatar billede janegil Nybegynder
27. august 2003 - 13:12 #9
"To linjer\n" +
"i javascript kode og output"

der plussen lar deg bruke flere linjer i koden,
mens \n gir deg flere linjer i output.
Avatar billede f2f4 Novice
15. september 2003 - 11:45 #10
janegil: Undskyld det sene svar. Du hjalp mig på rette vej ... det endte med at jeg rettede Servletten så den retunerede '<br/>' i stedet for &#10; eller \n
og det virker.