Avatar billede cardking Nybegynder
03. september 1999 - 10:43 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Råtekst version

Jeg har en download side hvor jeg linker til en (word)txt.fil. I browseren ses teksten med scroll og jeg skal bruge den så den er resizeble (altså tilpasser browser vinduet).
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
03. september 1999 - 10:56 #1
Så skriver du i tabel definitionen width=100%
Avatar billede stoffer Nybegynder
03. september 1999 - 10:58 #2
du bliver nødt til at putte det ind i en tabel.

sådan her:

<html>
<head>
<title>txt</title>
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF">
<table width="100%" border="1">
  <tr>
    <td>din tekst her....td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>

så resizer den automatisk.

Hvis du ikke gør det vil den skrive det på én lang linje...
Avatar billede stoffer Nybegynder
03. september 1999 - 10:58 #3
skulle have været et svar
Avatar billede cardking Nybegynder
03. september 1999 - 10:58 #4
Ja, men problemet er at der kan ikke være nogen tabelfunktion, da den henter en ren tekstfil (txt) uden html-kode.
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
03. september 1999 - 10:59 #5
Så må du jo konvertere den til html
Avatar billede stoffer Nybegynder
03. september 1999 - 11:00 #6
rettelse:

<td>din tekst her....</td>
Avatar billede stoffer Nybegynder
03. september 1999 - 11:00 #7
har du ASP på din server, eller Frontpage Extensions?
Avatar billede cardking Nybegynder
03. september 1999 - 11:03 #8
Men spørgsmålet er om det kan lade sig gøre uden at man behøver at html-konvertere tekst-filen (ligesom når man gemmer som .doc filer). - jeg ved det ikke, har i nogen erfaringer med det ?
Avatar billede stoffer Nybegynder
03. september 1999 - 11:04 #9
hvis du har ASP (IIS) bruger du

<!-- #Include File="din_txt_fil.txt" -->

hvis du har frontpage

bruger du Include Page funktionen

har du dreamweaver er der også hjælp at hente
Avatar billede stoffer Nybegynder
03. september 1999 - 11:06 #10
hvis du kun bruger HTML uden extra programmer kan det IKKE lade sig gøre uden at putte det i en tabel
Avatar billede stoffer Nybegynder
03. september 1999 - 11:07 #11
txt.asp siden

<html>
<head>
<title>txt</title>
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF">
<table width="100%" border="1">
  <tr>
    <td><!-- #Include File="din_txt_fil.txt" --></td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>

Avatar billede cardking Nybegynder
03. september 1999 - 11:08 #12
Til stoffer: Jeg bruger dreamweaver, ved du hvad man skal gøre ?
Avatar billede stoffer Nybegynder
03. september 1999 - 11:17 #13
Using server-side includes
Server-side includes, as their name implies, are instructions to the server to include the specified file in the current document. Because the processing of includes happens on the server, included content does not appear when you open a document locally in a browser. It is visible, however, if you choose File > Preview in Browser from within Dreamweaver; this is because Dreamweaver processes the include instructions just as a server would.

Placing a server-side include in a document inserts only a reference to an external file. Dreamweaver displays the content of the external file in the Document window, making it easier to design pages, but you cannot edit this content directly in a document. Any changes to the external file are automatically reflected in every document that includes it.

To insert a server-side include:

1  Choose Insert > Server-Side Include or click the Insert Server-Side Include button on the Invisibles panel of the Object palette.
2  In the dialog box that appears, enter the path to the file you want to include, or click the folder icon to browse to and select the file, then click OK.

så kan du lave en include txt fil ;-)

Avatar billede stoffer Nybegynder
03. september 1999 - 11:18 #14
jeg har iøvrigt bøffet den direkte fra dreamweaver help menuen
Avatar billede cardking Nybegynder
03. september 1999 - 11:18 #15
10000 tak for hjælpen.
Avatar billede stoffer Nybegynder
03. september 1999 - 11:21 #16
NP!

men husk nu at dit webhotel skal understøtte Server Side Include (SSI), men det gør de fleste

held og lykke

//stoffer\\
Avatar billede lazze Nybegynder
03. september 1999 - 20:05 #17
Er "Server Side Include" et ASP tag?
???????
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. september 1999 - 12:26 #18
nej
Avatar billede lazze Nybegynder
04. september 1999 - 15:35 #19
er det så et simmpelt HTML tag eller cold fusion?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. september 1999 - 23:24 #20
nej SSI er en slags script i sig selv