Avatar billede madrich Nybegynder
25. august 2003 - 16:54 Der er 8 kommentarer

Dynamisk menu.

Hejsa

Jeg vil gerne lave en dynamisk menu - bestående af "button" movieclips.
Jeg har lavet en knap (testKnap) som er i mit "Library" * den har et dynamisk textfelt med navnet : "menuText_txt"

så loader jeg et par instanser af knappen ind på min "scene" - men jeg kan ikke komme til at snakke med textfeltet i knappen (altså menuText_txt) koden er her:

for (i=0;i<5;i++) {
    if (i>0) {
        attachMovie("testKnap", "menu"+i, i+1000);
        setProperty("menu"+i, _y, 3+(15*i));
        setProperty("menu"+i, _x, 8);
        this["menu"+(i)].menuText_txt.text = "hest";
        trace(this["menu"+(i)].menuText_txt);

    }

altså burde der stå hest på alle menupunkterne (det er det jeg vil) -> hvad gør jeg galt ?
Avatar billede madrich Nybegynder
25. august 2003 - 16:56 #1
for (i=0;i<5;i++) {
        attachMovie("testKnap", "menu"+i, i+1000);
        setProperty("menu"+i, _y, 3+(15*i));
        setProperty("menu"+i, _x, 8);
        this["menu"+(i)].menuText_txt.text = "hest";
        trace(this["menu"+(i)].menuText_txt);

    }
Avatar billede mat Nybegynder
25. august 2003 - 16:58 #2
det virker fint her - tjek dit instancenavn på tekstfeltet igen :)
Avatar billede madrich Nybegynder
25. august 2003 - 17:07 #3
mat > er det et "button" movieClip du har prøvet på ?
Avatar billede mat Nybegynder
25. august 2003 - 17:21 #4
Det er et movieclip - attachMovie hedder det jo :)
Avatar billede madrich Nybegynder
25. august 2003 - 17:24 #5
hmm .. et movieClip der opfører sig som en knap da
Avatar billede mat Nybegynder
25. august 2003 - 18:01 #6
Hvad er problemet lige nu? Du har et movieclip i library som du giver et linkage id, og du attacher det. Det virker fint eller? Det eneste problem er at få tekstfeltet til at vise "hest"? Ligger tekstfeltet inde i et buttoninstance eller blot frit i movieclippet? Er der en reel knap eller er det movieclips (vi skelner lige her).

-mat
Avatar billede madrich Nybegynder
25. august 2003 - 18:29 #7
jeg har oprettet et symbol som opfører sig som en knap. (højreklik på et eller andet - convert 2 symbol - behavior = button)

så har jeg oprettet et tekstfelt inde i symbolet. hvor teksten er sat til at være dynamisk

> problemet er at jeg ikke kan sætte værdien på tekstfeltet inde i symbolet som opfører sig som en knap
Avatar billede mat Nybegynder
25. august 2003 - 18:38 #8
Det er nok netop derfor at du ikke kan target´e tekstfeltet - Jeg ville lave en *rigtig* knap og ligge den i et movieclip sammen med tekstfeltet (og ikke putte tekstfeltet ind i knappen).

Hvis det bare skal være flash player 6 kompatibelt, ville jeg bare lave movieclips

-mat