Avatar billede leon85 Nybegynder
25. august 2003 - 14:16 Der er 17 kommentarer

Dvd film hakker

Jeg har DVD Express dvd-afspiller på computeren. Problemet er, at filmene hakker, når jeg slår underteksterne til. De hakker også, hvis jeg slår 3D lyd til. Det betyder så, at jeg skal se filmene uden underteksterne......rimeligt træls.
Mit system er: Windows 98, 64mb ram, dvd-rom, og 400 MHz, ja det er noget gammelt noget.
Er der nogen, der kan hjælpe?
Med venlig hilsen Leon
Avatar billede the_collector Novice
25. august 2003 - 14:18 #1
Mere RAM vil helt klart kunne hjælpe dig. 64 MB er helt klart i underkanten af hvad man kan klare sig med i dag.
Avatar billede the_collector Novice
25. august 2003 - 14:20 #2
En hurtigere processor vil givet vis også kunne hjælpe, men rammen er helt klart der hvor du kan forbedre den billigst. Opgrader f.eks. til 128 eller 256 MB ram og du vil være væsentlig bedre stillet end nu.
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2003 - 14:21 #3
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2003 - 14:22 #4
Køb evt. et MPEG2 kort, de kan ofte fås brugt for få hundrede kroner.
Avatar billede leon85 Nybegynder
25. august 2003 - 14:33 #5
Måske skal jeg prøve at skifte dvd afspiller først. Kan jeg finde en (helst gratis) på internettet? Er der en, I kan anbefale?
Avatar billede kkc Nybegynder
25. august 2003 - 16:43 #6
prøv at installere reclock - det har givet en problemfri afvikling af DVD'er på min bærbare:

http://ogo.nerim.net/reclockfilter/
Avatar billede c-holst Novice
25. august 2003 - 20:41 #7
mener at dvdafspilning på pc er en krævende sag, og at du nok bevæger dig ved den nedre grænse hvad systemkrav angår. så overvej hvilke programmer du ellers har kørende mens du vil se dvd. luk alt unødigt, afbryd internetet og luk dine sikkerhedsprog m.m.
ctrl alt del. her kan du kan du lukke alt på nær explorer ned. gør det stille og roligt, ved genstart er tingene tilbage.
Avatar billede leon85 Nybegynder
26. august 2003 - 09:53 #8
Jeg synes, at det er lidt ulogisk, at producenten putter en dvd-rom i, og så kun 64 mb ram.I siger jo, at det ikke nok. Nå, måske er det fordi jeg har en Compaq computer:(
Vedrørende c-holst's tilføjelse, så kører jeg med det minimale antal programmer i baggrunden. Jeg har 90% fri i systemressurser. I øvrigt har jeg ikke forbindelse til Internettet.
Avatar billede the_collector Novice
26. august 2003 - 11:59 #9
Ja, de har puttet dvd-drev i, men de har næppe tænkt det som en videofremviser. Men som et alternativ til cd-rom, hvis nu det blev almindeligt at programmer kom på dvd i stedet for på cd.
Avatar billede frost11 Nybegynder
26. august 2003 - 12:05 #10
jeg har en 450 mhz og uanset hvilket program jeg bruger til afspilning så hakker dvd fil, jeg læste en gang at man skal op på min 800 mhz for at det løber glidende uden hakker, som det er blevet nævt så kan jeg kun anbefale, som jeg forøvrigt selv har et mpeg2 accelerator kort mit ert et hollywood magic og med den er der ingen problemer, da der på kortet er en chip som kun har tilopgave at afvikle dvd..
bruugt koster sådan en kort max 200
Avatar billede leon85 Nybegynder
26. august 2003 - 13:30 #11
Hvad er lige en mpeg2 accelerator kort? Er det et slags grafikkort?
Avatar billede leon85 Nybegynder
26. august 2003 - 13:36 #12
Med hensyn til reclock. Nu har jeg et svagt grafikkort, så kan det betale sig at installere det?
Avatar billede the_collector Novice
26. august 2003 - 13:39 #13
Et mpeg2 accelerator kort, decoder filmen i stedet for det er din cpu, der skal gøre arbejdet. Dermed bliver cpu'en aflastet og filmen kan bedre fremvises. Udover sådan et kort, mener jeg stadigvæk at du bør opgradere til mindst 128 MB ram.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2003 - 13:42 #14
Jeg købte i sin tid et MPEG2 kort til min bedagede AMD K-6 300 mhz, der var netop 64 MB RAM og kørte DVD fint.

Noget helt andet er at dit styresystem sikkert ville blive glad for mere RAM. Men til DVD er jeg sikker på det er nok.
Avatar billede leon85 Nybegynder
26. august 2003 - 13:49 #15
Hvis nu jeg skal have mere ram, hvor er det billigst at købe dem henne? Jeg mener, at det er 133Mhz SD ram, jeg skal bruge.
Avatar billede the_collector Novice
26. august 2003 - 13:55 #16
Ram kan du f.eks. finde her. 128 MB for ca 170 kr
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494657920
Avatar billede xziznoel Nybegynder
01. september 2003 - 23:20 #17
det her program booster du hukommelse en smule hjælper nok lidt og er nemt at bruge http://www.tucows.com/preview/312177.html