Avatar billede migb Nybegynder
24. august 2003 - 10:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problem med Borland Complier, kan ikke finde iostream.h

Jeg er newb til C++, programmerer en del i Python.
Prøver at lære C++ for at lave en MOD til HL/CS. Jeg har installeret Borland's gratis complier, oprettet .cfg (eller var det .gfc?) filer og justeret XP's path-værdi i miljøvariabler.
Men når jeg kører complieren fra kommandolinien, kan den ikke finde iostream.h . Filen eksisterer, har tjekket.
Har prøvet at kopiere koden direkte fra min guide, hjælper ikke.
Hvad er der galt, og hvordan løser jeg problemet?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2003 - 11:11 #1
Hvordan ser din .cfg fil ud ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. august 2003 - 12:58 #2
Disse linier står der under ínstallation af BCC...

Installing and running the Command Line Tools
-----------------------------------------------

1. Run freecommandlinetools.exe; choose the
  drive and folder into which you want to
  install the free C++Builder 5 command line
  tool development system.

2. From the bin directory of your installation:
  a. Add "c:\Borland\Bcc55"
      to the existing path
  b. Create a bcc32.cfg file which will set
      the compiler options for the Include
      and Lib paths (-I and -L switches to
      compiler) by adding these lines:
      -I"c:\Borland\Bcc55\include"
      -L"c:\Borland\Bcc55\lib"
  c. Create an ilink32.cfg file which will set
      the linker option for the Lib path by
      adding this line:
      -L"c:\Borland\Bcc55\lib"

Punkt 2.a: put evt også: c:\Borland\Bcc55\Bin
Avatar billede migb Nybegynder
24. august 2003 - 14:24 #3
Mine filer ligner dem jakobdo henviser til, men hedder -iC:\...  og -lC:\...
i.st.f. -I"c:\... og -L"c:\...
Jeg prøver at ændre det...
Avatar billede migb Nybegynder
24. august 2003 - 14:29 #4
Det hjalp ikke.
Forresten, den eksakte fejlmeddelelse er "... unable to open include file `iostream.h`
Derefter følger en logisk fejl med at den ikke kan genkende kommandoen cout.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2003 - 14:42 #5
Det skal være stort I og L.

Har du også "" omkring stien ?

Den kender ikke cout fordi den ikke fandt iostream.h !
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2003 - 18:36 #6
Prøv evt. at angive dem på kommando-linien:

bcc32 -I... -L... foobar.cpp

[erstat ... med de rigtige stier til include og lib]
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. august 2003 - 18:11 #7
Hvor ligger din cfg filer?
Jeg plejer gerne at smide en kopi i c:\borland\bcc55 og i bcc55\bin
Avatar billede migb Nybegynder
25. august 2003 - 18:51 #8
Mine ligger kun i \bin.
Forresten, jeg har kaldt mappen bcc32 i.st.f. bcc55, kan det være fejlen?
Jeg har også installeret i C:\Programmer\Programmering, så den komplette sti er C:\Programmer\Programmering\bcc32\Bin
Jeg prøver at kopiere cfg-filerne til hovedmappen, og hvis det ikke hjælper, prøver jeg at ændre mappenavnet til cpp55 hele vejen rundt.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. august 2003 - 18:55 #9
Hvis Borland har lavet et godt stykke arbejde så kan den godt
ligge i bcc32, hvis bare der er angiver bcc32 i .cfg filerne.
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. august 2003 - 13:50 #10
Har du husket at tage højde for C:\Programmer\Programmering\bcc32\Bin når du tilføjer til path'en i windows? Punkt 2.a: a. Add "c:\Borland\Bcc55" to the existing path?

Den skal jo så hedde: C:\Programmer\Programmering\bcc32 og evt også: C:\Programmer\Programmering\bcc32\Bin
Avatar billede migb Nybegynder
13. oktober 2003 - 17:23 #11
Hmm... jeg er ikke sikker på at det virker, men jeg gider ikke at vente på flere svar længere.
Så her har du dine points...