Avatar billede escaton Nybegynder
24. august 2003 - 00:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nyt vindue indstillinger

Dette er mhs til et tidligere spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/391655

Dette er så siden der åbner op, jeg kan lave om på baggrundsfarven, men vil også gerne ændre tekst farven og måske ændre link farver. Kan dette gøres eller er det helt umuligt?

page="<html><head><title>Search Results</title></head><body bgcolor='white'><center><table border=0 cellspacing=10 width=80%>";
Avatar billede socle Nybegynder
24. august 2003 - 00:47 #1
sæt det her ind i koden. (erstat fra [page=] ned til linien før [// END -->]) du kan ændre udseende ved at redigere i pagefont, linkcolor, linkfontsize, osv.

pagefont = "verdana"
linkcolor = "0000FF"
linkfontsize = "10"
bodyfontsize = "10"
bodycolor = "000000"
bundfontsize = "8"
bundcolor = "0000FF"

page="<html><style = 'text/css'>.sreslink {font-size: " + linkfontsize + "pt; color: #" + linkcolor + "; font-family: " + pagefont + "} .sresbod {font-size: " + bodyfontsize + "pt; color: #" + bodycolor + "; font-family = " + pagefont + "} .srestot {font-size: " + bundfontsize + "pt; color: " + bundcolor + "; font-family: " + pagefont + "}</style><head><title>Search Results</title></head><body bgcolor='white'><center><table border=0 cellspacing=10 width=80%>";

function search(frm) {
win = window.open("","","scrollbars,resizable=0,height=500,width=500");
win.document.write(page);
txt = frm.srchval.value.split(" ");
fnd = new Array(); total=0;
for (i = 0; i < item.length; i++) {
fnd[i] = 0; order = new Array(0, 4, 2, 3);
for (j = 0; j < order.length; j++)
for (k = 0; k < txt.length; k++)
if (item[i][order[j]].toLowerCase().indexOf(txt[k]) > -1 && txt[k] != "")
fnd[i] += (j+1);
}
for (i = 0; i < fnd.length; i++) {
n = 0; w = -1;
for (j = 0;j < fnd.length; j++)
if (fnd[j] > n) { n = fnd[j]; w = j; };
if (w > -1) total += show(w, win, n);
fnd[w] = 0;
}
win.document.write("</table><br><span class='srestot'>Total found: "+total+"</span><br></body></html>");
win.document.close();
}
function show(which,wind,num) {
link = item[which][1] + item[which][0];
line = "<tr><td><a class='sreslink' href='"+link+"'>"+item[which][2]+"</a> <br><span class='sresbod'>";
line += item[which][4] + "<span><br></td></tr>";
wind.document.write(line);
return 1;
}
Avatar billede escaton Nybegynder
24. august 2003 - 09:17 #2
Så bliver siden blank igen når man søger... :(
Avatar billede escaton Nybegynder
24. august 2003 - 09:22 #3
kan man få den til at læse en .css fil ?
Avatar billede socle Nybegynder
24. august 2003 - 09:50 #4
det virkere her i IE men det er nok smartere at linke til css fil i stedet:
fra 24/08-2003 00:47:40 ændres

slettes:
>pagefont = "verdana"
>linkcolor = "0000FF"
>linkfontsize = "10"
>bodyfontsize = "10"
>bodycolor = "000000"
>bundfontsize = "8"
>bundcolor = "0000FF"

ændres: (link til test.css indsættes her)
>page="<html><link rel='stylesheet' href='test.css' type='text/css'><head><title>Search Results</title></head><body bgcolor='white'><center><table border=0 cellspacing=10 width=80%>";

herefter er det at lave en css fil der definerer
.sreslink
.sresbod
.srestot

f.eks.
/*css style sheet*/
.sreslink {font-size: 12pt; color: #0000FF;}
.sresbod {font-size: 10pt; color: #000000;}
.srestot {font-size: 8pt; color: #0000FF;}
Avatar billede escaton Nybegynder
24. august 2003 - 10:53 #5
Så kommer page til at se sådan her ud?
page="<html><link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"><center><table border=0 cellspacing=10 width=80%>";
Avatar billede escaton Nybegynder
24. august 2003 - 10:58 #6
ja okay det andet virker også nu bare mig det ikke havde taget:

>pagefont = "verdana"
>linkcolor = "0000FF"
>linkfontsize = "10"
>bodyfontsize = "10"
>bodycolor = "000000"
>bundfontsize = "8"
>bundcolor = "0000FF"

med ind i min kode... sorry ;)
men jeg vil nu lige forsøge mig med .css også, det ser mere proff ud jo :) :p
Avatar billede socle Nybegynder
24. august 2003 - 11:06 #7
til 24/08-2003 10:53:33
den nye 'page' bør se sådan ud:
page="<html><link rel='stylesheet' href='test.css' type='text/css'><head><title>Search Results</title></head><body bgcolor='white'><center><table border=0 cellspacing=10 width=80%>";

har indsat link'et, men beholdt head og title tags