Avatar billede detox Nybegynder
23. august 2003 - 16:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Slukker i utide.

Min bærbare Compaq slukker nogle gange helt umotiveret. Som regel sker det når jeg har et program kørende; eks. Spyware search and destroy, copiering af cd, ol.
Avatar billede pacman_dk Nybegynder
23. august 2003 - 16:22 #1
du har måske fået den nye optalte virus msblaster32.exe... Hvis jeg var dig vil jeg download Panda eller Norton antivirus program fra kazaa ....så det måske du kan få løst pproblemet...
Med venlig hilsen Kim
Avatar billede detox Nybegynder
23. august 2003 - 16:26 #2
Hej Kim!
Jeg skulle måske tilføje at problemet har stået på gennem længere tid, sådan lidt on/off. Det opstår særligt i forbindelse med harddisk aktivitet, så jeg spekulerer på om der kan være noget galt med harddisken eller det kan være et varmeproblem?
Avatar billede serverservice Praktikant
23. august 2003 - 16:36 #3
Hvilken harddisk har du ?
Du kan se temperaturer med Hmonitor-hvad er de så?
http://www.softnews.ro/public/cat/13/5/13-5-62.shtml
Avatar billede detox Nybegynder
23. august 2003 - 16:38 #4
dannyboyd -> Dit link virker ikke.
Jeg er ikke sikker på hvad HD det er, skal lige prøve at tjekke det ud.
Avatar billede detox Nybegynder
23. august 2003 - 16:39 #5
Hov, nu funker linket!
Avatar billede detox Nybegynder
23. august 2003 - 16:41 #6
HD'en er en: TOSHIBA MK 2018GAP
Avatar billede serverservice Praktikant
23. august 2003 - 17:09 #7
Så er den her (hmonitor)
http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,7357,00.asp
og dft til at checke harddisk vha. boot disk http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm#DFT
Avatar billede serverservice Praktikant
23. august 2003 - 17:22 #8
Fandt ikke lige noget testprogram til toshiba men DFT kan bruges.
Hvis det er harddisken der fejler vil den ofte fryse skærmbilledet inden den genstarter spontant.
Avatar billede detox Nybegynder
23. august 2003 - 17:26 #9
dannyboyd -> Ja, det sker osse den fryser ind imellem. Tak for dine link, jeg vil lige checke dem ud. Så vender jeg tilbage. Jeg fandt osse lige dette, der bestyrker min tro på at det er et varmeproblem:

On Wed, 21 Aug 2002, Craig Witherspoon wrote:
>
> Compaq has a ROMPAQ patch for the heat problem on the 700 series.
> You can download it from their site, it is called sp21392.
>
> It seems to work on my wife's 700 series laptop.
Avatar billede serverservice Praktikant
23. august 2003 - 17:29 #10
ok - good luck
Avatar billede detox Nybegynder
24. august 2003 - 16:22 #11
Tak for hjælpen c",)
Avatar billede serverservice Praktikant
25. august 2003 - 11:38 #12
Tak for point