Avatar billede crunch Nybegynder
23. august 2003 - 13:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MySQL, OleDB - ingen forbindelse??

Hej,.

Jeg har en webapplikation som pt. kører på access som jeg vil have over på MySQL. Den er skrevet i vb.

Jeg har indstalleret MySQL og PHPMyAdmin og det hele kører fint. Det eneste jeg ikke kan er at connecte til min database:

Jeg forsøger at connecte sådan:

Imports System
Imports System.Data
Imports System.Data.OleDb

Public Class WebForm1

Inherits System.Web.UI.Page
Dim hosting0Conn As String=System.Configuration.ConfigurationSettings.AppSettings("hosting0Conn")

Public Sub Page_Load()
        Dim objConn As New OleDbConnection(hosting0Conn)
        Dim strSQL As String = "SELECT * FROM func;"
        Dim objCmd As New OleDbCommand(strSQL, objConn)
        objConn.Open() 'her sker fejlen..
        objConn.Close()
    End Sub

End Class

Og i min web.config fil har jeg følgende:
<appSettings>
<add key="Hosting0Conn" value="Provider=MySQLProv;Data Source=mysql;User Id=UserName;Password=asdasd;>
    </appSettings>

Når jeg kommanddoen objConn.Open() bliver kaldt loades der ca. 1 min, hvorefter fejlen kommer:

________________________________
Server Application Unavailable
The web application you are attempting to access on this web server is currently unavailable.  Please hit the "Refresh" button in your web browser to retry your request.

Administrator Note: An error message detailing the cause of this specific request failure can be found in the system event log of the web server. Please review this log entry to discover what caused this error to occur.
________________________________

- Jeg er godt nok ikke den store Db haj, men altså, det er formodentlig et eller andet med at forbindelsen ikke kan etableres.
Jeg har indstalleret MyOledb driveren.

Håber virkeligt at nogen kan hjælpe.. Det skal lige siges at der ikke er sat hverken brugernavn eller password på min db, så det er ikke der fejlen ligger..
Avatar billede quaser Nybegynder
24. august 2003 - 10:35 #1
Hvis du har adgang til maskinen kan du jo prøve at tjekke event loggen
Avatar billede crunch Nybegynder
25. august 2003 - 09:20 #2
Jeg får denne fejl i eventloggen, siger ikke så meget:

aspnet_wp.exe (PID: 3580) was recycled because it was suspected to be in a deadlocked state. It did not send any responses for pending requests in the last 180 seconds.
Avatar billede 2ke Nybegynder
25. august 2003 - 14:00 #3
Jeg har haft det til at virke med følgende connectionstring:

Provider=MySqlProv.3.0;Data Source=database;Integrated Security="""";Password=pw;User ID=UID;Location=localhost;Extended Properties="""""

Men jeg er gået over til ODBC så det er et stykke tid siden jeg har brugt det.
Avatar billede crunch Nybegynder
25. august 2003 - 15:57 #4
Wierd: fik det til at virke med:
<add key="Hosting0Conn" value="Provider=MySQLProv;Data Source=hosting0"/>
- nogle gange er det åbentbart det enkleste der virker... 2ke TAK for hjælpen (-: opret lige et "svar" hvis du bil have points..
Avatar billede 2ke Nybegynder
12. marts 2004 - 15:02 #5
hov jeg er vist lidt sent ude men.. Svar