Avatar billede miol92 Nybegynder
22. august 2003 - 23:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Komme af med uønsket program

Kære Eksperten.

Jeg har på en eller anden måde været så uheldig at komme i kontakt med et program ved navn ClientMan.

Det indeholder nogle .dll-filer som jeg ikke kan slette (kontroller at disken ikke er fuldt skrivebeskyttet bla bla bla) heller ikke selvom jeg afslutter alle ikke-nødvendige processer. Sletter jeg de andre filer i programmet, gendanner det bare sig selv og de data jeg har slettet i registreringsdatabasen efter et stykke tid. Det starter også automatisk når jeg tænder computeren (går jeg ind og fjerner krydset i msconfig, opretter den bare selv et nyt startelement).

Det ser ikke ud til at have noget speciel funktion, men det opretter en fejl ved opstart, og windows spørger mig om jeg vil indsende en fejlrapport.

Jeg har prøvet at søge i alle filer og i regedit efter noget med henvisninger til disse filer, men kan ikke finde noget... Heller ikke i skjulte-/systemfiler.

Hvad skal jeg gøre?? HJÆLP MIG!!
- 200 point til første mand med brugbart svar!
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. august 2003 - 23:17 #1
du skal forbi www.spywarefri.dk og hente ad aware eller spybot installere, scanne og fjerne
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2003 - 23:17 #2
Avatar billede kop Nybegynder
22. august 2003 - 23:17 #3
kik i mappen fælles filer C:/programmer/ fællesfiler om der skulle ligge noget der
Avatar billede jinglebell Nybegynder
22. august 2003 - 23:17 #4
prøv på www.spywarefri.dk den finder sikkert programmet hvis det er spyware (brug deres onlinescanner) der kan du så fjerne det automatisk ellers er der en menu hvor de beskriver en måde til at fjerne det manuelt :)
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
22. august 2003 - 23:18 #5
tjek det her ud... især Removal ;)
http://www.doxdesk.com/parasite/ClientMan.html

/Christian
Avatar billede jinglebell Nybegynder
22. august 2003 - 23:19 #6
I manuel fjerning er der en beskrivelse af hvordan du kan fjerne det helt fra registreringsdatabaseb også
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
22. august 2003 - 23:20 #7
det er åbenbart noget nyt spyware... http://www.extremetech.com/article2/0,3973,1047839,00.asp
http://www.kephyr.com/spywarescanner/library/clientman/index.phtml

hvordan har du dog fået den? :P
Avatar billede miol92 Nybegynder
23. august 2003 - 17:43 #8
TAK! Jeg må indrømme at i alle var pænt hurtige ved tasterne (ret lille tidsforskel), men det var alligevel bufferzone som var hurtigst og som derfor får pointene... Desuden var det også hans råd jeg brugte...