Avatar billede maads Nybegynder
22. august 2003 - 15:41 Der er 4 kommentarer og
5 løsninger

Ekstra harddisk

Jeg er skal have installeret en ekstra harddisk.
Hvordan kommer det til at virke når jeg installerer den (fysisk). vil den automatisk blive vist som en harddisk for sig selv eller vil hukommelsen fra den nye og den gamle blive lagt sammen? Eller noget helt 3.?

Jeg bruger Windows XP Professional.
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2003 - 15:42 #1
de vil blive vist som 2 hardiske med hver deres kapacitet
Avatar billede fastwrite Nybegynder
22. august 2003 - 15:45 #2
I gamle dage kunne det være noget af et mareridt - men idag, er det gjort så dejlig nemt. Når du har sat din extra harddisk i, starter du op i din XP, og tjkker efter i "DENNE COMPUTER" at den ekstra harddisk er fundet. Herefter skal den formatteres - højreklik på den nye harddisk og vælg FORMATER, og hvis du kun skal bruge hd'en til din XP'er, kan du formatere den i NTFS formatet.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. august 2003 - 15:47 #3
http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=247
her er en guide på hvordan man gør..O)..osse hvis du skal dele den op
Avatar billede squashguy Nybegynder
22. august 2003 - 15:59 #4
bartfreak.. øhh fdisk i xp?
Avatar billede nmh Nybegynder
22. august 2003 - 16:03 #5
En ekstra disk bliver ikke vist i denne computer med det samme.
Man skal ind i kontrol-panelet, administration, computeradministration, lager, diskhåndtering.
Så kan man håndtere sin nye disk (tilføj den som en udviddet partition og del op i en eller flere logiske drev)
Avatar billede nmh Nybegynder
22. august 2003 - 16:05 #6
fastwrite> Det er win xp pro, der er tale om.
Avatar billede knudemand Nybegynder
22. august 2003 - 16:11 #7
Hvis du alligevel overvejer en OS reinstallation, så kunne du sætte den nye disk i som master, og den gamle som slave. Din nye disk er sikkert hurtigere end den gamle (din pc bliver generelt hurtigere), og du får en frisk OS installation (igen, hurtigere PC).
Husk at jumpe den ene af diske til slave, hvis det er samme IDE kanal de skal monteres på.
Avatar billede maads Nybegynder
22. august 2003 - 16:23 #8
Tak for hjælpen. Svært at fordele points - håber i er tilfredse.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
26. august 2003 - 00:40 #9
ja, - det er fint nok :)