Avatar billede fastwrite Nybegynder
22. august 2003 - 15:33 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

dropdown box skal vise ønskede data

Hej.

Jeg har en dropdownbox med nogle values i. Når man vælger fx. "Halskæde" har den value 1, og derfor skal min http skriver shop.asp?kategori=1

MEN - den skriver IKKE 1 tallet. Hvad gør jeg forkert? Jeg har skrevet følgende kode:
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
22. august 2003 - 15:44 #1
Du fik vist ikke lige koden med, prøv igen. :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
22. august 2003 - 15:50 #2
Hvis du bruger method="post" på din form bliver de ikke overført i QueryStringen så man kan se dem. Så skal du buge method="get" i form tagen.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
22. august 2003 - 15:56 #3
ARGH.. jeg er total snottet - bær over med mig...
Avatar billede fastwrite Nybegynder
22. august 2003 - 15:56 #4
koden:

<form name="kat" method="post" action="shop.asp?kategorid=<%=request.form("kat")%>">
              <select name="valgtkategori">
            <option value="0">Alle kategorier</option>
            <option value="1">Halskæde</option>
            <option value="2">Ørering</option>
            <option value="3">Armbånd</option>
            <option value="4">Hårnåle</option>
            <option value="5">Diverse</option>
            <option value="6">Kort</option>
            </select>
              <input type="submit" name="Submit" value="v&aelig;lg">
            </form>
Avatar billede mm12010 Nybegynder
22. august 2003 - 15:59 #5
<form name="kat" method="get" action="shop.asp?kategorid=<%=request.form("kat")%>">
Avatar billede eagleeye Praktikant
22. august 2003 - 16:01 #6
Som sagt i 22/08-2003 15:50:38 skal du bruge method="get" hvis du vil havde det i linket
Avatar billede mm12010 Nybegynder
22. august 2003 - 16:10 #7
<select onChange="location.href+='?kategori='+this.options[this.selectedIndex].value;">
Avatar billede mm12010 Nybegynder
22. august 2003 - 16:11 #8
eller:
<select onChange="location.href='shop.asp?kategori='+this.options[this.selectedIndex].value;">
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
22. august 2003 - 16:13 #9
Og du er sikker på, at Request.Form("kat") ikke er tom?
Avatar billede netro Nybegynder
22. august 2003 - 16:17 #10
Har du prøvet mm12010's forslag? Det lyder som, det er det, du ønsker.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
22. august 2003 - 16:27 #11
Netro - ja, jeg har LIGE prøvet det, og det LADER til at det virker :o) Nu skal jeg bare lige lave min SQL sætning i stedet.. mand, hvor jeg mangler meget i ASP endnu.. Ser denne sql-sætning ikke rigtig ud:

strSql = "Select * from qryProdukter WHERE kategorid='" & request("kat") & "' "
Avatar billede fastwrite Nybegynder
22. august 2003 - 16:28 #12
sååå - TAAAAK!!!!!!
Avatar billede fastwrite Nybegynder
22. august 2003 - 16:29 #13
ARGH - jeg *ER* snottet... fik delt pointene forkert ud.. eagle - jeg opretter lige et nyt spm.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
22. august 2003 - 16:31 #14
Avatar billede fastwrite Nybegynder
22. august 2003 - 16:32 #15
men mm12010 - du fortjener dem såmænd også alligevel - du har jo lige hjulpet mig på et andet spørgsmål. Jeg er i godt (omend snottet) lune idag.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
22. august 2003 - 16:58 #16
ok :o) - ellers kunne jeg bare give dem til eagleeye...
Avatar billede netro Nybegynder
22. august 2003 - 16:58 #17
Jo, men mellemrummet til sidst behøver du ikke. Gør dig det i øvrigt til en vane at specificére, hvad du ønsker at aflæse med Request. Ellers vil serveren søge i følgende rækkefølge:

Querystring
Form
ServerVariables
Avatar billede netro Nybegynder
22. august 2003 - 17:00 #18
Der sker jo ikke noget ved at skrive Request i stedet for Request.Querystring, men hvis du ønsker at aflæse noget andet, skal serveren først bruge tid på at søge de forrige i gennem.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
23. august 2003 - 12:57 #19
hej netro - tak for denne lille detalje - det vidste jeg ikke. Pænt af dig!