Avatar billede dna Nybegynder
18. december 2000 - 16:38 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

RAM - Hvor meget ?

Hej Alle...

Er der nogen der ved hvor meget RAM man kan bruge i sit Windows 98 system ?? Har hørt rygter om at den ikke bruger det RAM, man sætter i over 128 MB ! Er dette rigtigt ??

- hvis der er nogen der har en URL, så jeg kan se det lidt sort på hvidt er der double up i point !!

dna
Avatar billede vessel Nybegynder
18. december 2000 - 16:41 #1
Windows kan sagtens bruge mere en 128 mb
Avatar billede vessel Nybegynder
18. december 2000 - 16:42 #2
Jeg mener at grænsen ligger ved omkring 1,5 GB RAM...  Men den grænse er den sikkert kun få som når...
Avatar billede littlep Nybegynder
18. december 2000 - 16:42 #3
windows98 kan kun allokere 128 mb
Avatar billede gauntlet Nybegynder
18. december 2000 - 16:53 #4
Windows 98 kan kun bruge 128, og dét er den mængde jeg vil foreslå at smide i.
windows 95 kan sagtens køre med 64 mb
Avatar billede dna Nybegynder
18. december 2000 - 17:04 #5
...Jeg har allerede 128 mb RAM, men understøtter Win98 100 % Ram´ene hvis jeg sætter 256 eller 512 mb i ??

dna
Avatar billede alsace Nybegynder
18. december 2000 - 17:07 #6
Udpluk fra http://www.winmag.com/columns/insider/2000/28.htm

Question: I thought I read somewhere that Win2000 and WinMe, along with NT, have eliminated the system resource problem by expanding the allocation in Win98 to the limit of your PC\'s RAM. --Allan Plank

Answer: I\'m afraid you might be confused. Windows 98 offered modest but welcome improvements in the area of system resource usage (not the same thing as RAM usage). Near as I can tell, the only thing that might help Windows Me over Windows 98 in a related way is the removal of the read-mode support. When it comes to memory usage, an even more complex topic, Microsoft is downright mum. But the accepted wisdom is that Windows 9x not only doesn\'t utilize larger amounts of memory as efficiently as Windows NT or Win2000, but that at some point, throwing more RAM at it has really no discernible effect. My personal belief is that it\'s not cost effective to run more than 128MB of RAM with a Windows 9x PC. The proof about Windows Me\'s memory usage will come only after millions of people have used it in lots of settings. But I don\'t think anything has changed. You can expect the same level of RAM utilization under Windows Me as you have under Windows 98. There should, however, be an improvement under the consumer version of \'Whistler,\' the successor to both Windows Me and Win2000.

Avatar billede gauntlet Nybegynder
18. december 2000 - 17:14 #7
Minimums krav (ifølge MS) :
Windows 98 32 MB
Windows 95 8 MB

men for at kunne køre rimeligt vil jeg foreslå:

Windows 98: 64 MB
Windows 95: 48 MB
som minimum... glidningsfrit er det ved:
Windows 98: 128 MB
Windows 95: 64 MB
Avatar billede teknik Juniormester
18. december 2000 - 17:16 #8
Ikke nogen præcis dokumentation, men hvis du arbejder med store filer (typisk billeder) vil du opleve en væsentlig forbedring.
Hvis du tænker på spil o. lignenede, så er der en forbedring, men den er ikke stor...består især i, at der sjældnere er behov for at læse fra HDD.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede dna Nybegynder
18. december 2000 - 17:16 #9
Gauntlet: Det er ikke hvad du vil foreslå! Jeg ved godt hvordan tingene kører med de forskellige mb´s ! Men.... UNDERSTØTTER WINDOWS MERE END 128 MB RAM ???

dna
Avatar billede teknik Juniormester
18. december 2000 - 17:18 #10
JA! Det gør det!!...andet du vil vide ?
Avatar billede dna Nybegynder
18. december 2000 - 17:21 #11
Nææ..!! Det er egentlig hvad jeg leder efter, da jeg ikke gider at opgradere fra 128 til 256 hvis ikke Windows kan bruge det extra RAM! Det ville være ligesom at køre med 2 x CPU under Win9x !

dna
Avatar billede gauntlet Nybegynder
18. december 2000 - 17:25 #12
dna : du afviser alle svar? fint nok.. du har fået svar på dit spm.. hvad vil du helt præcist have?
Avatar billede dna Nybegynder
18. december 2000 - 17:29 #13
Ledte nok efter lidt bevis..! Er ikke meget for at stole på folk der bare vil score de lette point ved at skrive: \"Ja - det kan man\" eller \"Nej - det går ikke\" !!

Kan du ikke se det ??

dna
Avatar billede ctv! Nybegynder
18. december 2000 - 21:52 #14
Selve Windows kan kun håndtere 128 MB Ram. Men i spil, bruger den alle dine RAM fuldt ud... :)

CTV!
Avatar billede kjalle Nybegynder
18. december 2000 - 22:55 #15
Ved godt det er et kort svar det her: Men det er sq dokumenteret inde på Microsofts egen hjemmeside så mon ikke DE ved det ?

---------------------------------------------
Spørgsmål & Svar | Windows 95
Windows 95 understøtter 2 GB RAM

Beskrivelse:

Jeg har hørt, at Windows 95 kun understøtter op til 64 MB RAM, og at alt ud over det skulle være overflødigt. Er det sandt?

--------------------------------------------------------------------------------
Løsningsforslag

Nej, Windows 95 og 98 understøtter op til 2 GB RAM.

--------------------------------------------------------------------------------
Sidst opdateret: 18. oktober 1999
© 2000 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Juridisk meddelelse.
Avatar billede kjalle Nybegynder
18. december 2000 - 22:57 #16
Avatar billede teknik Juniormester
18. december 2000 - 23:06 #17
Der var vist banko til dig Kjalle...det kan man da kalde dokumentation!
Avatar billede kjalle Nybegynder
18. december 2000 - 23:13 #18
Teknik .... Uhm, tjaa ... :o)
Avatar billede dna Nybegynder
18. december 2000 - 23:36 #19
Kjalle..!!  Mange tak! Det var sq lige hvad jeg skulle bruge!

- Som lovet er der \"happy Hour\" på pointsne !! Så 200 store til dig !!

TAK !

dna
Avatar billede alsace Nybegynder
19. december 2000 - 08:49 #20
Alene det at kunne finde noget man leder efter på Micro$oft\'s hjemmeside burde give point i sig selv! Flot arbejde Kjalle.

Avatar billede kjalle Nybegynder
19. december 2000 - 11:37 #21
alsace >< Tak :o)