Avatar billede silentbob Nybegynder
22. august 2003 - 10:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

textarea og linjeskifte

Hej Eksperter.
Jeg har en textarea, hvor der kan skrives noget tekst i.

<textarea rows="5" name="tekst" cols="32" <%=tekst%></textarea>

Lad os nu sige at fx overskrift ikke er blevet udfyldt.

if overskrift = "" then
response.redirect("opretprodukt3.asp?fejl="&mos&"&produktgruppe="&produktgruppe&"&overskrift="&overskrift&"&tekst="&tekst&"&pris="&pris&"&soegeord="&soegeord&"")
end if

Hvis jeg benytter linieskift i tekstfeltet ved brug af enter. Så kan den ikke helt finde ud af det.

min sti siger:
opretprodukt3.asp?fejl=moverskrift&produktgruppe=217&overskrift=&tekst=12345

selvom teksten var udfyldt som
12345
67890

Kan nogen hjælpe med en løsning, evt. en anden form for validering. Jeg er åben over for alt.
Avatar billede keysersoze Guru
22. august 2003 - 10:50 #1
at putte så mange ting op i querystring er en dårlig idé - der skal du nok prøve at finde en anden løsning. En løsning vha javascript vil nok være at foretrække.

vil du endelig putte linieskift op i en querystring skal du gå ind og replace "VbCrLf" med et tegn du så igen bytter ud på den modsatte side - fx;

response.redirect("opretprodukt3.asp?fejl="&mos&"&produktgruppe="&produktgruppe&"&overskrift="&overskrift&"&tekst="&replace(tekst,VbCrLf,"*")&"&pris="&pris&"&soegeord="&soegeord&"")

og nu du så skal modtage værdien skal du benytte;

TEKST = replace(request.querystring("tekst"),"*","<br>")
Avatar billede silentbob Nybegynder
22. august 2003 - 11:36 #2
ohh, det virker næsten, jeg blev nødt til at fjerne .querystring. ellers ville den ingenting.

Jeg brugte:
tekst = replace(trim(request("tekst")),"*",VbCrLf)
og
response.redirect("opretprodukt3.asp?fejl="&mos&"&produktgruppe="&produktgruppe&"&overskrift="&overskrift&"&tekst="&replace(tekst,VbCrLf,"*")&"&pris="&pris&"&soegeord="&soegeord&"")

Og så virker det :D
Tak for det.