Avatar billede brodexcius Nybegynder
22. august 2003 - 08:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan man lave 2 targets??

Hey allesammen!!

Jeg sidder og roder lidt med en HTML hjemmeside, og så er det jeg har 2 Iframes på min forside, og da den ene skal være en navigations-frame ( hvor man kan se hvor man er på siden ) og det andet er min main-frame, ville jeg høre om det kan lade sig gøre at lave en kode, som gør at når du trykker på et link, at den har 2 forskellige targets i 2 forskellige frames? altså at give 1 link 2 targets :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. august 2003 - 09:03 #1
Ja/nej
Du kan ikke med ganske almindelig html skrive to target="" i dit anker (<a>), men det du ønsker kan løses med javaScript.

Her kan du oprette en function som bliver kørt når du klikker på linket, og i funktionen sætter du den så til at kører med to target.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
22. august 2003 - 09:03 #2
<a href"#" onClick="parent.menuframe.location.href='andenside.html';parent.mainframe.location.href='tredjeside.html';return false;">link</a>
Avatar billede mm12010 Nybegynder
22. august 2003 - 09:03 #3
href="#"
Avatar billede brodexcius Nybegynder
22. august 2003 - 09:12 #4
MM12010>>

Det lyder meget rigtigt, men gidder du ik lige forklare hvad det forskellige betyder og gør?? mere så jeg os forstår det, så jeg selv kan lave det en anden gang...

Jakob>> du må skrive koden, og forklare den...
Avatar billede mm12010 Nybegynder
22. august 2003 - 09:16 #5
parent.framenavn.location.href='en_anden_side.html';
finder den frame i dit viduehieraki der hedder 'framenavn' og sætter src/kildefil til at være 'en_anden_side.html'

<a href="#" onClick="parent.menuframe.location.href='andenside.html'; parent.mainframe.location.href='tredjeside.html'; return false;">link</a>
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. august 2003 - 09:16 #6
brodexcius >> Min kode ser faktisk lige sådan ud som mm12010 han har bare trukket det sammen.

<head>
funktion target
{
parent.menuframe.location.href='andenside.html';
parent.mainframe.location.href='tredjeside.html';
return false;
}
</head>

<a href="#" onclick="target();">link</a>
Avatar billede mm12010 Nybegynder
22. august 2003 - 09:16 #7
viduehieraki=vinduehieraki
Avatar billede mm12010 Nybegynder
22. august 2003 - 09:18 #8
Avatar billede mm12010 Nybegynder
22. august 2003 - 09:22 #9
Avatar billede brodexcius Nybegynder
22. august 2003 - 10:02 #10
hey folkens, det virker ikke... kan det være fordi jeg ikke kan vise javascript??

MM12010>> jeg har brugt et af eksemplerne af dem du har givet mig, og KUN sat den kode ind i et html dokument, men den kan ikke åbne dem når jeg klikker på linket, den siger fejl på siden...
Avatar billede mm12010 Nybegynder
22. august 2003 - 10:18 #11
hvilken fejl?