Avatar billede fatter_keine Nybegynder
21. august 2003 - 14:21 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

alternativ til now() når man bruger PHP

Jeg ved dette ikke kan lade sig gøre, men hvordan skal det ellers laves ???

$dato = "now()";
$dato = explode("-", $dato);
mysql_query("insert into sider (sider, ip, dato, day, month, year) values ('$index', '$ip', now(), '$dato[0]', '$dato[1]', '$dato[2]')");
Avatar billede exp Juniormester
21. august 2003 - 14:24 #1
time()
Avatar billede tipsen Nybegynder
21. august 2003 - 14:25 #2
Hvorfor vil du dog spilde plads med at gemme dag, måned og år når du i forvejen også gemmer hele datoen - er det bare fordi du keder dig eller der er for meget ledig plads på serveren?
Avatar billede exp Juniormester
21. august 2003 - 14:26 #3
Retunerer antal sekunder siden unix epoch (1.1.1970)

fx

$now = time()
echo $now."<br>";
$date = date('H:i:S - d/M/y', $now);
echo $date;
Avatar billede fatter_keine Nybegynder
21. august 2003 - 14:31 #4
Det skyldes at jeg er ved at lave et system hvor man først vælger hvilket år man er interesseret i, så hvilken måned, og til sidst hvilken dag, og så vidt jeg ved kan man ikke lave en explode samtidig med et SQL-kald...
Avatar billede jinxed Nybegynder
21. august 2003 - 15:03 #5
Her:

$dato = date("Y-m-d");
$dato = explode("-", $dato);
mysql_query("insert into sider (sider, ip, dato, day, month, year) values ('$index', '$ip', now(), '$dato[0]', '$dato[1]', '$dato[2]')");

Jinxed ; ]
Avatar billede tipsen Nybegynder
21. august 2003 - 15:10 #6
Det er hvertfald overflødigt at gemme de samme informationer flere gange - og jeg kan ikke se hvordan de ikke kan være overflødige.
Avatar billede jinxed Nybegynder
21. august 2003 - 15:52 #7
De er overflødige, men nogle gange er redundans en god ting når det kommer til udviklings og eksekverings tid...