Avatar billede bjkl Nybegynder
21. august 2003 - 13:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Link til en funktion

Er det muligt at linke til en funktion i php. F.eks. link(function, tekst);...
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2003 - 13:55 #1
Ja det er det da.
Du kan eventuelt kigge nærmere her:
http://www.webcafe.dk/artikler/php/funktioner/
Avatar billede ztyxx Nybegynder
21. august 2003 - 13:55 #2
du kan også have dine funktioner i en fil for sig, og så bruge
include() eller require()
Avatar billede bjkl Nybegynder
21. august 2003 - 14:01 #3
Jeg mener sådan : echo"<a href=sql1();>fadfdf</a>";
Avatar billede tipsen Nybegynder
21. august 2003 - 14:02 #4
nej - funktionen ligger på serveren - php er server-side - det kunne lade sig gøre med javascript, da javascript er client-side.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
21. august 2003 - 14:02 #5
i hvilken forbindelse skal det bruges, så er det måske lettere at forstå og forklare :-)
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2003 - 14:04 #6
aha sorry, misforstod vist spørgsmålet. troede bare du ville lave en funktion, og så genbruge den på et senere tidspunkt.
Avatar billede tipsen Nybegynder
21. august 2003 - 14:05 #7
Men i stedet for eksempelvis:

<a href="function1('test')">test</a>

kan du i stedet gøre:

<a href="testscript.php?val1=test">test</a>

og i testscript.php have:

<?php
echo function1($_GET['val1']);
?>
Avatar billede bjkl Nybegynder
21. august 2003 - 14:08 #8
jeg har en tabel med billeder, hvor det første fra hvert emne er repræsenteret og et link til at se resten af billederne fra tabellen. når et link bliver valgt skal en function køres, som indeholder en sql forspørgsel til at hente resten af billederne i samme tabel.. Jeg håber at dette hjælper til at forstå mig..
Avatar billede ztyxx Nybegynder
21. august 2003 - 14:12 #9
så vil jeg stadig mene at mit forslag kan bruges, du kan jo lave en fil for sig selv, med funktionen i, som bliver kørt når der trykkes på billedet
Avatar billede bjkl Nybegynder
21. august 2003 - 14:13 #10
Er det ikke muligt at blive på en side?
Avatar billede tipsen Nybegynder
21. august 2003 - 14:16 #11
"blive på en side" ?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
21. august 2003 - 14:19 #12
takker for point, men var 100 ikke lige i overkanten?