Avatar billede th007 Nybegynder
21. august 2003 - 12:54 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Gem når formular åbner

Jeg skal have gemt formularen, sådan så ID bliver gemt, lige når formularen åbner...
Hvordan???
Avatar billede stry Nybegynder
21. august 2003 - 12:57 #1
mener du at der skal oprettes en ny post ved åbning?
Avatar billede th007 Nybegynder
21. august 2003 - 12:59 #2
ja, det bliver der gjort i forvejen... Men id er defineret som autonummering og den skal bare gemmes for at få et tal
Avatar billede stry Nybegynder
21. august 2003 - 13:02 #3
Ved autonr. bliver der først genereret et tal, og dermed en ny post, når posten indeholder data udover autonr. (andet ville vel også være omsonst?).
Avatar billede henrik13 Nybegynder
21. august 2003 - 13:03 #4
Set fokus på felted efter autonummerering, så laver den et nr.
Avatar billede th007 Nybegynder
21. august 2003 - 13:05 #5
Ja, det virker sådan... Men jeg BLIVER nød til at bruge en løsning som gemmer posten lige fra start af... Kan du hjælpe med en kode??

Jeg bruger koden:
  DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, acSaveRecord, , acMenuVer70

Jeg har sat den ind i form_load, form_open, form_current, men ingen af dem gemmer den
Avatar billede th007 Nybegynder
21. august 2003 - 13:07 #6
Henrik13>> Tak for din besvarelse, men "felted efter autonummering.." Hvad mener du med efter
Avatar billede stry Nybegynder
21. august 2003 - 13:08 #7
acNewRecord
Avatar billede stry Nybegynder
21. august 2003 - 13:11 #8
Hverken mit eller Henrik13's forslag virker, jeg tror at du er nødt til at gemme min. et dataobjekt.
Avatar billede stry Nybegynder
21. august 2003 - 13:12 #9
Du kan indsætte en funktion som genererer et nr. ved åbning af form.
Avatar billede th007 Nybegynder
21. august 2003 - 13:14 #10
hE HE... Jeg løste det selv... Men tak for hjælpen
Jeg gjorde sådan her:

Felt.Setfocus
Felt = " "
DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, acSaveRecord, , acMenuVer70

Nu har i fået 7 og 8 point hver... Jeg kunne desværre ikke dele det helt retfærdigt op.. He he
Avatar billede henrik13 Nybegynder
21. august 2003 - 13:16 #11
I din tabel har du ex: Id, autonummerering. Navne, tekst.
Ordren til setfokus er:
Forms!MimForm!Felt.SetFocus

Gem post er som du skrev:
  DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, acSaveRecord, , acMenuVer70
Avatar billede stry Nybegynder
21. august 2003 - 13:17 #12
Dermed har du også gemt data i formularen, nemlig et mellemrum :-)
Bare det virker, så er alt andet ligegyldigt :-)
Avatar billede henrik13 Nybegynder
21. august 2003 - 13:22 #13
Rettelse:
Forms!DinForm!DitFelt.SetFocus
Den med at sette fokus, er god. og tak for poient.
Vh Henrik13
Avatar billede mugs Novice
21. august 2003 - 16:20 #14
Hvorfor ikke bare sætte egenskaben Synlig til Nej for autonummerfeltet?