Avatar billede mjiw Nybegynder
21. august 2003 - 10:58 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

asp-tilgang til C:\database.mdb - hvordan ?

jeg har noget asp-kode, der opdaterer en access-database på mit domæne - det virker fint !

nu vil jeg gerne flytte min database til C:-drevet og fortsætte med opdateringen dér -
kan man det ???

nuværende tilgang ser sådan ud:

strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("../mindatabase.mdb")
Avatar billede ellebaek Nybegynder
21. august 2003 - 11:03 #1
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=c:/mindatabase"
Avatar billede mm12010 Nybegynder
21. august 2003 - 11:04 #2
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="C:\mindatabase.mdb"
Avatar billede ellebaek Nybegynder
21. august 2003 - 11:05 #3
ja, manglede lige en extension...

strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=c:/mindatabase.mdb"
Avatar billede mm12010 Nybegynder
21. august 2003 - 11:08 #4
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=C:\mindatabase.mdb"
Avatar billede ellebaek Nybegynder
21. august 2003 - 11:11 #5
mm12010-> Det gør ingen forskel om du bruger / eller \...
Avatar billede mm12010 Nybegynder
21. august 2003 - 11:19 #6
hmm - ok

jeg prøvede bare lige at udskrive en Server.MapPath("../mindatabase.mdb") og den brugte \ :o)
Avatar billede mjiw Nybegynder
21. august 2003 - 11:28 #7
tak forsvarene - har prøvet dem begge, men fik følgende fejl:
-----------------------------------------------------------------
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Could not find file '(unknown)'.
-----------------------------------------------------------------
jeg prøvede så at flytte databasen til en undermappe på C:-drevet - og fik denne fejl:
-----------------------------------------------------------------
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] '(unknown)' is not a valid path. Make sure that the path name is spelled correctly and that you are connected to the server on which the file resides.
-----------------------------------------------------------------
jeg åbner database med: rs.Open strSQL, strDSN, 1

Kan så overhovedet lade sig gøre ???
Avatar billede ellebaek Nybegynder
21. august 2003 - 11:29 #8
prøv med...

rs.open strDSN
set rs = rs.execute(strSQL)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
21. august 2003 - 11:36 #9
og husk at chekke at stien er stavet rigtigt...

c:/database.mdb eller c:/mindatabse.mdb hvordan det nu skal være..!
Avatar billede mjiw Nybegynder
21. august 2003 - 11:50 #10
det gav følgende fejl:
ADODB.Recordset error '800a0e7d'
The connection cannot be used to perform this operation. It is either closed or invalid in this context.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
21. august 2003 - 11:51 #11
hvis du kører XP, skal du huske at IUSR skal have adgang til C:\
Avatar billede mjiw Nybegynder
21. august 2003 - 11:52 #12
sådan ser det ud samlet:
------------------------------------------------------------------
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=c:/mindatabase"
strSQL = "SELECT * FROM Info "
rs.open strDSN
set rs = rs.execute(strSQL)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
21. august 2003 - 11:53 #13
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=c:/mindatabase.mdb"
strSQL = "SELECT * FROM Info "
rs.open strDSN
set rs = rs.execute(strSQL)

Du skal huske extensionen (.mdb) som jeg  glemte i starten...
Avatar billede mjiw Nybegynder
21. august 2003 - 11:53 #14
jeg kører Win98
Avatar billede ellebaek Nybegynder
21. august 2003 - 11:58 #15
se det sidste jeg skrev....
Avatar billede mjiw Nybegynder
21. august 2003 - 12:20 #16
ok - men nu får jeg denne fejl:
--------------------------------------------------------------------
ADODB.Recordset error '800a0e7d'
The connection cannot be used to perform this operation. It is either closed or invalid in this context.
--------------------------------------------------------------------
med angivelse af det skulle være denne linie:
rs.open strDSN
Avatar billede ellebaek Nybegynder
21. august 2003 - 12:27 #17
er databasen lukket...?
Avatar billede mjiw Nybegynder
21. august 2003 - 12:39 #18
jamen, er det ikke netop >>>rs.open strDSN<<<
der åbner den ?

den er ikke skrivebeskyttet eller åbnet af andre programmer ...
Avatar billede mjiw Nybegynder
21. august 2003 - 14:01 #19
kan det slet ikke lade sig gøre ! ?
Avatar billede mjiw Nybegynder
21. august 2003 - 14:30 #20
SKAL JEG LUKKE spørgsmålet ???
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. august 2003 - 19:18 #21
det kan sagtens lade sig gøre..

Jeg har endnu ikke haft nogen problemer med den måde at conecte til en database...

du skal være sikker på stien til databasen er rigtig, og samtidig skal du være sikker på databasen ikke er åben i access...