Avatar billede jetkat Nybegynder
21. august 2003 - 09:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Syntaks fejl i mit ASP script

Når jeg linker til en nyhed fra min Access database får jeg følgende fejl:

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Data type mismatch in criteria expression.

Sådan linker jeg:
response.write "<TD width=100% ><font style='font-family:verdana; font-size:8 pt; color:#800000; font-weight:bold;'>" & "<a target=prodframe href=""newsprodframe.asp?ID=" & ID & """>" & rsForside("dato") & " - " & rsForside("overskrift") & "</a>" & vbCrLf  & "</font>"

Her er mit ASP-script som melder fejl:
<%
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("/database/nyheder.mdb")
Set myCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myCon.Open strDSN
strSQL = "Select * From nyheder WHERE (ID='::ID::')"
set rsForside = myCon.execute(strSQL) ' con er din connection til databasen

overskrift=rsForside("overskrift")
tekst=rsforside("tekst")
response.write "<TR width=100% >"
response.write "<TD width=100% ><font style='font-family:verdana; font-size:8 pt; color:#800000; font-weight:bold;'>" & rsForside("dato") & " - " & rsForside("overskrift") & vbCrLf  & "</font>"
response.write "<BR>"
response.write "<font style='font-family:verdana; font-size:8 pt; color:#000000;'>" & LEFT(Replace(("" & tekst & ""),vbCrLf,"<br>"),200) & "..." & vbCrLf  & "</font>"
response.write "<BR>"
%>

Jeg tror det er denne linje som er problemet:
strSQL = "Select * From nyheder WHERE (ID='::ID::')"
Avatar billede ellebaek Nybegynder
21. august 2003 - 09:43 #1
strSQL = "Select * From nyheder WHERE ID='::ID::'"

Hvad indeholder din id-tabel..?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
21. august 2003 - 09:44 #2
skal den egentlig ikke se sådan her ud...

strSQL = "Select * from nyheder where ID = " & Cint(request.querystring("id"))
Avatar billede mm12010 Nybegynder
21. august 2003 - 09:46 #3
eller:

strSQL = "Select * From nyheder WHERE ID='"&request.querystring("id")&"'"

hvis ID er et txtfelt
Avatar billede ellebaek Nybegynder
21. august 2003 - 09:47 #4
præcis...
Avatar billede stampehansen Nybegynder
21. august 2003 - 10:09 #5
Ingen grund til at bruge Cint da denne funktion caster til en integer, men som blot bliver castet tilbage til en string med & operatoren. Så blot

strSQL = "Select * from nyheder where ID = " & request.querystring("id")

I så fremt at jetkat har kodet sin DB korrekt og ikke valgt strings som identities :)
Avatar billede jetkat Nybegynder
21. august 2003 - 10:57 #6
Stampehansens svar fungerer som det eneste, tak skal du have. Smid et svar - så skal du få dine points.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
21. august 2003 - 10:58 #7
det er lige meget om der står CInt eller ej...

Mit svar fungere lige som hans, hvis der er tale om et talfelt..!
Avatar billede stampehansen Nybegynder
22. august 2003 - 15:08 #8
Her er det :)
Avatar billede stampehansen Nybegynder
22. august 2003 - 15:10 #9
Og neh ellebaek. Dir svar er ikke lige som mit, du kan bare ikke se forskel jvf. min tidligere kommentar.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. august 2003 - 19:16 #10
Stampehansen...?

Må jeg spørge dig om du har prøvet det, altså om der står CInt eller ej..?