Avatar billede abcdefg1 Nybegynder
21. august 2003 - 07:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Pop-up formular

Jeg har en formular "Form1" som er tilknyttet tabelen "Tabel1". Hvis jeg trykker på en knap på Form1 "popper" formular "Form2" op:

DoCmd.OpenForm "Form2", , , , acFormAdd

Nu har Form2 lavet en ny post i tabelen, hvor det kun er ID der har en værdi. I denne formular er det muligt at indtaste tekst i to felter: "Text1" og "Text2". Mit spørgsmål går på, om det er muligt at hvis man lukker formular, uden at have indtastet nogle form for data i de to felter, sletter den post, og hvis man derimod har indtastet i bare en af de to, gemmer dataen??????
Avatar billede hdp Nybegynder
21. august 2003 - 07:53 #1
I logikken for form2 må du jo checke om der er indtastet noget i de to felter før du opretter posten i databasen. har du ikke adgang til koden i Form2 ?
Avatar billede hdp Nybegynder
21. august 2003 - 07:55 #2
Eller mere generelt kan du måske vente med at oprette posten indtil du ved om der er grund til det.
Avatar billede abcdefg1 Nybegynder
21. august 2003 - 07:58 #3
Der skal være en msgbox som skal informere i det ene tilfælde "Vil du gemme?" Ja eller Nej....
Avatar billede abcdefg1 Nybegynder
21. august 2003 - 07:58 #4
sE BORT FRA MIN SIDSTE KOMMENTAR
Avatar billede abcdefg1 Nybegynder
21. august 2003 - 08:00 #5
Ja, men den bliver jo åbnet fra form1 med koden: DoCmd.OpenForm "Form2", , , , acFormAdd
Herved bliver en ny post lavet ligegyldigt hvad...
Avatar billede mugs Novice
21. august 2003 - 08:08 #6
Prøv at eksperimentere lidt med denne:

If IsNull(Me.felt1) And IsNull(Me.felt2) Then
Hvad skal der ske
End If

Hvis id er et autonummerfelt, og der alllerede er skrevert noget i feltet, kan dette ikke rettes. Så er det autonummerfelt  brugt.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
21. august 2003 - 08:08 #7
Hvad tabel har form2.
Avatar billede abcdefg1 Nybegynder
21. august 2003 - 08:11 #8
Jeg tror ikke i forstår mig...
I øjebliket har jeg en knap som hedder "slet":

    DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 8, , acMenuVer70
    DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 6, , acMenuVer70
    DoCmd.Close

Den skal trykkes på ligegyldigt om man har skrevet noget eller ej ..
Men det skal være når jeg lukker min formular at den skal gøre dette automatisk..

MUGS>> Jeg måske din løsning virker, men skal det være i private sub form_unload()
Avatar billede mugs Novice
21. august 2003 - 08:17 #9
Prøv denne i formens UnLoad, jeg har ikke selv tid til at afprøve den:

If IsNull(Me.felt1) And IsNull(Me.felt2) Then
DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 8, , acMenuVer70
DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 6, , acMenuVer70
DoCmd.Close
End If