Avatar billede simon_gs_13 Nybegynder
19. august 2003 - 23:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvor dan laver man eb søgefunktion

er det nogen som kan hjælpe med hvordan man laver en søgefunktion til en hp. den skal bruger til at søge på registretede bruger???
Avatar billede ztyxx Nybegynder
19. august 2003 - 23:48 #1
bruger du database som backend, kan du se på http://www.webcafe.dk/artikler/php/phpmysqlintroduktion/
Avatar billede slots_norton Nybegynder
19. august 2003 - 23:48 #3
hej ztyxx igen igen ;)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
19. august 2003 - 23:49 #4
halløj der :-)
Avatar billede marduk666 Nybegynder
20. august 2003 - 10:09 #5
sådan her kan det gøres:

<?php if ( $_SERVER["REQUEST_METHOD"] == 'POST' ) {?>

<?php
$conn = mysql_query("SELECT * FROM profiler WHERE brugernavn LIKE '%$_GET[keyword]%'");
$count = mysql_num_rows($conn);
?>

Din søgning på "<?=$_POST["keyword"];?>" gav <?=$count;?> <?php if ($count == 1) { print 'resultat'; } else { print 'resultater'; }?>.
<br><br>
Resultat'er:
<hr width="100%" size="1">
<?php
while ($rs = mysql_fetch_array($conn))
{
    print $rs["brugernavn"] . '<br>';
}
?>

<?php }?>

<form action="" method="post">
Søg efter brugernavn: <input type="text" name="keyword" size="40">
<br>
<input type="submit" value=" Søg ">
</form>