Avatar billede 4us.dk Nybegynder
19. august 2003 - 23:36 Der er 46 kommentarer og
3 løsninger

Kan ikke se streaming, hvorfor ikke. (200pts)?

Jeg kan ikke se filer som:

.wmv
.mpg
.asf

Hvis jeg trykker på et link på en hjemmeside, eller hvis der er en film på en hjemmeside...

altså jeg kan ikke se stream.

Hvis jeg har hentet filerne helt ned på computeren, kan jeg sagtens afspille dem.

Jeg bruger Windows Media Player 9 - og har installeret det 2 gange nu, og har hentet codecs, m.m.
- uden held.

Håber der er nogen som kan hjælpe mig.
Den fejl som forekommer er denne: http://www.4us.dk/fejlen.jpg

- findes der evt. et program som er godt, og som kan erstatte windows media player helt? så jeg kan se steaming som er på hjemmesider...?

- meget irriterende, og vil meget gerne have det til at virke, så jeg udlodder 200 points!

På forhånd tak
Avatar billede ird Praktikant
20. august 2003 - 07:37 #1
http://www.divx-digest.com/software/bs_play.html

Ved dette er mega populær. Media player har efter hvad jeg høre ehller ikke et godt ry. Det skulle efter hvad jeg høre have svært ved at slippe dem Ram kraft den har lagt beslag på!
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
20. august 2003 - 09:47 #2
Kan den også overtage media player, på hjemmesider? Det jeg skal bruge den til, altså se streaming PÅ hjemmesider, altså som er indbygget, og ikke et link...
Avatar billede feldthaus Nybegynder
20. august 2003 - 09:53 #3
Det ser ud til at Media Playeren ikke kan komme på internettet. Måske har du spærret den vha. en firewall?
Avatar billede ird Praktikant
20. august 2003 - 10:22 #4
Ja det er jeg da sikker på den kan! Bruger den heller ikke selv
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
20. august 2003 - 13:50 #5
feldthaus: jeg har prøvet at disable min firewall, uden held.
Avatar billede ird Praktikant
20. august 2003 - 14:58 #6
Prøv den player jeg fortæller dig om.

Har du hentet alle opdates fra windows??

Tjekket for spyvware eller virus
Avatar billede ird Praktikant
20. august 2003 - 15:18 #7
Sig til hvis du mangler programmer til onlinescanning eller spyware så finder jeg gerne nogle til dig
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
20. august 2003 - 16:49 #8
Jeg har indstaleret alle opdateringer til Windows XP, og jeg har intet spyware, og har ingen vira.

Det er nemlig det, som er problemet... at jeg ikke har spyware eller lign, som har gjort det.

Det er måske en mærkelig indstilling som er blevet overskrevet et sted måske... aner det ikke, derfor jeg spørger jer.

Efter hvad jeg forstår ved BSplayer, så kan den ikke afspille .wmv (streaming) filer fra en hjemmeside....?

Altså se film direkte...på en html side, uden at skulle skrive adressen/stien ind i selve programmet...
Avatar billede ird Praktikant
20. august 2003 - 16:53 #9
Nej det har du nok ret i!

Har du prøvet en sfc /scannow med xp cd'en i
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
20. august 2003 - 17:34 #10
Jeg har lavet en sfc /scannow nu, ja.

Jeg har også tjekket med Spybot, og fandt nogle spyware, og har fjernet dem nu.

Der var 3 ting i media player..

men det virker stadig ikke... prøver at genindstallere media player, og genstarte.. og se hvad der sker..
Avatar billede ird Praktikant
20. august 2003 - 17:37 #11
okay
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
20. august 2003 - 17:44 #12
Det hjalp heller ikke... :(
Avatar billede ird Praktikant
20. august 2003 - 17:57 #13
Du bør nok se efter en anden player så :-)

Er blank. undskyld
Avatar billede ird Praktikant
20. august 2003 - 18:10 #14
Måske er en ren installering en mulighed. Trist men en ren pc er ikke at foragte :-)
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
20. august 2003 - 18:21 #15
hmm.. tænker jeg over...

skriver senere..
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 08:39 #16
Er spændt på om du fik bugt med skidtet :-)
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
21. august 2003 - 20:08 #17
Hov, ja... glemte lige at skrive her...

Jeg formatterede igår, og så virkede det bagefter helt fint.... men... men...

Efter jeg indstallerede mine programmer igen, så fik jeg problemet igen.
- så det må evt. være et program som laver noget?

Jeg skriver lige de programmer jeg har pt.

Acrobat
CuteFTP
DivX
Norton Antivirus
Norton Internet Security
Miranda (icq+msn+irc)
Office XP
Mozilla
PHPedit
SPAMfighter
Spybot
Steam
TopStyle
Tweak-XP
Winamp
+ næsten alle opdateringer på Windows update

Har ingen virus eller spyware på computeren.
og min afspiller er pt. 8.0 (da jeg troede det var 9.0 den var gal med)

Hvad kan have udløst dette udsædvanlige mærkelige ting i windows media player?
- ville sætte points op i spm'et hvis jeg kunne, heh
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 20:10 #18
Har du samme problem med 9.0

Og du har opdateret windows ???
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 20:13 #19
Formatere det igen :) Og slavist frem. Ta et program af gange og se hvad der sker. Det er nok mit bedste bud kære ven :)
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
21. august 2003 - 20:13 #20
Ja, jeg har opdateret windows på windowsupdate.microsoft.com - ja
Jeg har samme problem med 9.0 - ja... da det var hvad jeg havde før jeg formatterede igår...

Jeg har bevidst ikke opdateret media player, da jeg troede det var pga. 9.0 - men det er det åbenbart ikke - da jeg stadig ikke kan se streaming filer, selvom jeg har formatteret og kører 8.0

(det virkede lige efter jeg formatterede.... så det må være efter jeg har været lidt på nettet og indstallere programmer, efter formatteringen at det måtte være sket, men ved bare ikke _hvad_ der har påvirket det på den måde)
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 20:16 #21
For mig kan det lyde som noget med in firewall men det har du afvist tidligere :-)

Tror jeg ville starte forfra selvom det er trist. Gå slavisk frem som jeg siger så kan du jo se hvilket program der fucker up hos dig.

Måske er det MSN?
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 20:19 #22
Smid det her ind i start - kør
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Og se om dette hjælper
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 20:24 #23
Håber ikke jeg ødelagde dit humør ved det jeg har foreslået *GG*
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
21. august 2003 - 20:50 #24
Den siger den ikke kan fjerne den nøgle...

Men jeg har fjernet MSN (det bruger jeg ikke og hader det) bruger MSN via Miranda..

Jeg har brugt XP Antispy, som fjerner sådan noget som MSN, og andre små ting,s om kan hjælpe i Windows XP.
- og der har jeg eksempelvis fjernet MSN...
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 20:55 #25
Ved ikke helt om du fik fjernet MSN??

http://www.wintip.dk/xp/tips/fjern_prog.htm

Synes virkelig du skal gøre det jeg foreslår med reinstall!

Så ved du hvornår det går galt for dig
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
21. august 2003 - 21:10 #26
ja.... men er du gal det er nedern at skulle gøre det... det tager jo en hel dag næsten, hehe

Kender du ikke et program, som 100% erstatter media player.. som også kan afspille streaming fra en hjemmeside, som media player kan... det må der da være... de kan da ikke have monopol på det område, som er mest udbredt...?
Avatar billede henninga Novice
21. august 2003 - 23:10 #27
Hvad med RealPlayer eller QuickTime. De kan osse sættes til at afspille de filer.
Af dine programmer ville jeg tro at det er Spybot/Norton/Norton/Spamfighter eller Mozilla der gør det. Du kører da også med "livrem og seler" med alt det halløj ;o)
Har du ikke et eller andet sted hvor du kan regulere PlugIn i Mozilla. Har du prøvet med IE.
HenningA
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
21. august 2003 - 23:22 #28
Jeg er ikke i tvivl om, at Quicktime eller Realplayer kan afspille filerne... det kan windows media player jeg har, også...

Problemet er kun, hvis du har det på en hjemmeside... altså med
<object bla bla...><param> eller hvad de nu hedder på hjemmesider....
Avatar billede henninga Novice
21. august 2003 - 23:32 #29
Du spørger om der findes andre programmer ?

Der ligger nogle streaming filer på www.abmedia.dk/video/videotest/film.htm.
Det er progressiv streaming som du kan prøve.
HenningA
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
21. august 2003 - 23:54 #30
Det skal selvfølgelig kunne afspille:

.wmv (mest vigtigt)
.asf

Kan Quicktime og Realplayer det?
Avatar billede henninga Novice
22. august 2003 - 00:08 #31
Næh - det ka de ikke.
Jeg leger lidt med forskellige filtyper i WM 9 og kan heller ikke få den til at starte afspilning medens den downloader.
Det gør til gengæld de to andre programmer uden problemer.
Så lige nu er jeg ???????

Og så ska jeg i seng - ser videre på det i morgen - g'nat
Henning
Avatar billede henninga Novice
22. august 2003 - 00:18 #32
Min vil godt nu (WM 9)- testvideo på ovenstående link: Øksnehallerne 2003 - Progressiv Download.

Højreklik på videoe-vinduet og vælg Plugins og der Network og se efter om alle protokoller er aktiveret.

nat nat
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
22. august 2003 - 01:56 #33
Jeg kan også sagtens se .avi filerne... den downloader dem først, og så starter den, og så kan jeg se filmen.... altså det er ikke streaming... den henter filen først, da det ikke er streaming fil... men avi

Prøv f.eks. at gå ind på:
www.danishsexmovies.com

og vælg ADSL/Kabel til test... så vil der komme en popup, med en test video garanteret... hos mig vil der i dette eksempel komme dette:
http://www.4us.dk/popop.jpg

(jeg har ikke noget som hedder plugins...måske fordi det kun er WM 8? kan godt prøve at opdatere...)

Problemet er at jeg skal lave et site, med noget streaming på, og fandt pludselig ud af at jeg ikke selv kan se streaming.. så er det svært at lave selv/teste det af...

Men jeg leger lige lidt med det...
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
22. august 2003 - 02:39 #34
hmmm... ser ud til at virke nu på .mwv filer.... tjekker det ligei  morgen... skal sku også sove lidt engang imellem :)
Avatar billede ird Praktikant
22. august 2003 - 07:24 #35
herligt
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
22. august 2003 - 12:15 #36
ird:
har du samme problem hvis du tager den der test-video på danishsexmovies?

- jeg er i tvivl om det virker nu... eller om det er deres side som er nede...
Avatar billede ird Praktikant
22. august 2003 - 13:13 #37
Nej fejler ikke noget her
Avatar billede ird Praktikant
22. august 2003 - 13:13 #38
Håber vi fik det løst kære ven :-)
Avatar billede ird Praktikant
22. august 2003 - 13:14 #39
Danishsexmovies *LOL*
Avatar billede ird Praktikant
22. august 2003 - 13:20 #40
Smider et svar du evt kan acceptere hvis jeg fik løst dit problem. elleres råber du bare op. :-)
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
22. august 2003 - 14:49 #41
hehe, ved godt det var et mærkeligt sted at give et link, men det eneste eksempel jeg vidste virkede, bare ikke hos mig...

Jeg har stadig ikke fået det løst... hvad kan der være galt...?

Jeg har eksempelvis en javascript fejl hvis man ser på:
http://www.4us.dk/popop.jpg

Ved ikke om det har noget at gøre med det?
Avatar billede ird Praktikant
22. august 2003 - 14:54 #42
Tror ikke jeg før har arbejdet så meget for en bruger eller point før *LOL*

Hvis ikke det er alt for stort en problem så prøv lige at formatere din pc igen. Start med bundkort drivere derefter grafikort. Hent så alle updates fra windowsupdate! Begynd så stille og riligt at installere programmer og test dem lidt inden du installere flere. På den måde bruger du jo udelukkelses metoden
Avatar billede ird Praktikant
22. august 2003 - 14:59 #43
http://java.sun.com/downloads/

Hent lige denne og prøv inden
Avatar billede ird Praktikant
22. august 2003 - 14:59 #44
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
23. august 2003 - 02:23 #45
Jeg har hentet den, og har stadig ikke virket.
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
23. august 2003 - 02:24 #46
Men jeg har fundet ud af det vidst må være firewallen... selvom man deaktiverer den, så virker det stadig ikke... så jeg har afindstalleret det helt.

Håber ikke jeg kommer ud i samme problemer senere...

men i skal have mange tak for jeres hjælp!
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
23. august 2003 - 02:25 #47
henninga: giver du ikke lige et svar, så i alle kan få del af dem?
Avatar billede ird Praktikant
23. august 2003 - 08:30 #48
Siger tak for point så
Avatar billede henninga Novice
23. august 2003 - 11:46 #49
Jo - det var en informativ side med testfilm  ;o)

Hvad angår mit link - den nederste Øksnehallerne er en Progressiv stream.
Den øverste Øksnehal er en avi til download.

Go fornøjelse