Avatar billede steensloth Nybegynder
19. august 2003 - 16:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

www.tdc.dk lukker omg. IE

Har win xp pro, opgraderet fra Me, IE 6.0 m. SP1 mv, netop opdateret for alt fra Windows Update.
Gennem længere tid, også med Me, lukker IE omgående når jeg taster www.tdc.dk. Tastes www.teledanmark.dk sker det samme, da den leder over i www. tdc.dk.
Har netop kørt Spyware, som fjernede en del, men IE lukker stadig.

Hvad kan jeg gøre for at løse det?
Avatar billede random69 Nybegynder
19. august 2003 - 16:37 #1
Lige et par spm.
1. Har du prøvet andre sider (måske har du enda postet her med denne browser?)
2. Kommer der en fejlmeddlelse? Hvis ja skriv eller C+P den her.
Takker :0)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. august 2003 - 16:40 #2
Et langt skud:

Kig evt efter i din hosts fil om der ligger en ipaddresse til tdc deri, som peger et eller andet mærkeligt sted hen. Din hosts fil ligger i c:\windows\system32\drivers\etc\hosts.
(og den hedder hosts, ikke hosts.sam)
Findes en linie med tdc, så slet den. Evt kopier indholdet af hosts-filen herind så vi kan give råd om hvad du kan fjerne.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. august 2003 - 16:43 #3
http://www.spywarefri.dk/index.htm Halvvejs ned på siden. Kan du muligvis have fået denne virus hvis du har opdateret for sent. Jeg ville under alle omstændighed prøve at køre dette fix for at se om det hjælper. Og for at det ikke skal være løgn er der netop kommet en ny orm mere.
Kør onlinescanning for virus og spyware. Du kan gøre det herfra: http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm X-Cleaner for spyware Panda for Virus. Installer Spybot som du finder under værktøjer på Spywarefri Opdater den med det samme, og kør en scanning også med denne.
Avatar billede steensloth Nybegynder
20. august 2003 - 17:29 #4
Til aovergaard: har prøvet dette, men det hjalp ikke.
Avatar billede steensloth Nybegynder
20. august 2003 - 17:32 #5
Til tonnybrandt: jeg kan ikke ånbe hosts-filen. Hvor sender jeg den hen for at du/I kan se den?

Til: random69: ingen andre sider lukker IE. Der kommer ingen fejlmeddelelse.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. august 2003 - 17:46 #6
Du skulle vel ikke have kommet til at ligge www.tdc.dk i din klassificeret zone? så ville den jo selvfølgelig komme med en blank side og ikke lukke, men prøv at tjek det alligevel.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. august 2003 - 18:18 #7
Prøv at skrive denne kommando i start | kør :

notepad c:\windows\system32\drivers\etc\hosts

og tryk enter.

Den burde åbne filen i notepad, og du kan så kopiere indholdet herind.
Avatar billede random69 Nybegynder
21. august 2003 - 09:29 #8
Hvis tonnybrandts løsning ikke hjælper .
Det er lidt af en "long shot", men jeg havde et lignende problem da jeg opdaterede fra W98 til XP. Hos mig var det microsofts Java Virtuel Machine (JVM) der fo##ede up. Den lukkede simpelhen browseren når der kom noget kode som den ikke kunne læse. Jeg installerede bare den nyeste version af JVM og alt kørte 10-4 og en skumbanan.
Som sagt.. det er et skud fra hoften.
Avatar billede steensloth Nybegynder
21. august 2003 - 15:08 #9
Til: aovergaard: den klassificerede zone er tom.
Til: tonnybrandt: SÅ kan jeg læse filen. Den ser ikke ud til at indeholde andet end vejledningen, men hvilken mailadresse skal jeg anvende for at du kan checke den?
Til random69: jeg mener at have opdateret JVM i Win Me efter at problemet opstod, uden at det ændrerede noget, men jeg prøver igen.
Avatar billede biks Nybegynder
21. august 2003 - 15:41 #10
IE 6 har en automatisk cookie-control... Det viser sig ved en rød prik nederst i statusbaren.

Læg mærke til, om den lukker ned ved dette. Det problem har jeg haft !!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. august 2003 - 18:03 #11
Hvis tdc addressen ikke står deri, er det ikke nødvendigt. Som sagt var det et langt skud, og det var åbenbart ikke det :-(
Avatar billede steensloth Nybegynder
28. august 2003 - 15:24 #12
Til: random69: nu har jeg installeret en ny Java Virtuel Machine, og genstartet. Det hjalp heller ikke.
Skal spørgsmålet lukkes nu?