Avatar billede betina3000 Nybegynder
19. august 2003 - 16:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan en skærm spores?

Jeg har fået stjålet en fladskærm fra mit kælderrum da vi er midt i en flytning... Kan jeg finde den ved hjælp af sporing? Jeg mener... Sender skærmen nogen informationer videre til computeren som sender dem videre over nettet?

Mange tak
Avatar billede frewald Nybegynder
19. august 2003 - 16:21 #1
Nej det gør den desværre ikke.
Avatar billede m86 Nybegynder
19. august 2003 - 16:21 #2
Ik så vidt jeg ved..
Avatar billede -42- Nybegynder
19. august 2003 - 16:22 #3
Niks
Avatar billede betina3000 Nybegynder
19. august 2003 - 16:24 #4
Det vil altså sige at de skulle have stjålet hele computeren før den er mulig at spore?
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. august 2003 - 16:24 #5
næ så er den heller ikke mulig at spore
Avatar billede betina3000 Nybegynder
19. august 2003 - 16:25 #6
Nej men så kunne jeg vel have sporet min computer ;o) Og derved måske have fundet skærmen på samme tid
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. august 2003 - 16:26 #7
de fleste har et password på deres computer .. så det første tyven vil gøre er at formatere den .. så evt programmer der kalder hjem vil være fjernet.
og havde du ikke password på og ikke havde instaleret sådan et program .. så kan man heller ikke.
Avatar billede betina3000 Nybegynder
19. august 2003 - 16:27 #8
Ok, så må jeg nok afskrive min skærm. ÆV
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. august 2003 - 16:28 #9
jeg har hørt om software der kalder hjem .. men der er ikke meget formål med det så længe det instaleres .. da det bare kan fjernes så.
det skulle sidde i hardwaren og kunne connecte over internettet ligemeget hvad før det var muligt at finde stjålet hardware .. og dette eksisterer vist ikke endnu .. og når det kommer finder tyven nok en måde at komme uden om det på.
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. august 2003 - 16:29 #10
det eneste du kan gøre er at melde det til politiet og forsikring.
Avatar billede betina3000 Nybegynder
19. august 2003 - 16:32 #11
Ok, jeg havde bare håbet på at skærmen måske sendte et eller andet videre til computeren, men jeg kan godt se nu at det nok ikke kan lade sig gøre at have en skærm til at sende besked "hjem". Softwaren skal jo installeres og så vidt jeg ved kan man ikke installere noget i en skærm ;o) Øv hvor er det surt
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. august 2003 - 16:56 #12
Det minder mig om en autentisk historie fra TV branchen.

En mand havde fået stjålet sit meget dyre B&O farvetv fra sit sommerhus.

Tyven fandt ud af at apparatet ikke virkede, så han indleverede det til reparation.
Tyven bad om at få tjekket apparatet med det samme og teknikeren tænkte at det måske blot var en bagatel, så han tog det ind på værkstedet, åbnede det og ringede så til politiet der kom og tog tyven.

Forklaring:
Jo, ejeren af apparatet tog altid hovedsikringen ud inden han tog hjem til byen eller kørte en længere tur.

I sikringsholderen satte han en lille seddel hvorpå han skrev, at apparatet var stjålet og selvfølgelig stod der mandens navn, adresse og tlf.nummer.

Teknikeren skulle så ringe til politiet, så tyven kunne blive anholdt.
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. august 2003 - 16:59 #13
hehe god historie
Avatar billede betina3000 Nybegynder
19. august 2003 - 17:04 #14
Hehe... ja så heldig er jeg ikke. Men helt fin historie... Rigtig godt fundet på af ejeren ;o)