Avatar billede guest Nybegynder
19. august 2003 - 15:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Formater beløb

Jeg skal bruge en funktion der formater et beløb, IMENS skriver det!
Altså så:
1000 bliver til 1.000
1000,10 bliver til 1.000,00
10 forbliver til 10

osv.

noget ligende
<script>
<!--
function formater(ctrl)
{
  number = ctrl.value;
  konverter.....
  ctrl.value = number;
}
// -->
</SCRIPT>
<INPUT TYPE="text" VALUE="" NAME="num" onKeyPress="konverter(this)")>
Avatar billede mm12010 Nybegynder
19. august 2003 - 21:02 #1
skal det være mens man skriver?
Avatar billede roenving Novice
19. august 2003 - 21:06 #2
Det kan ikke betale sig at forsøge at gøre det mens man skriver, der er nemlig for mange ubekendte, f.eks. at der trykkes på backspace ...

Derudover er feltets værdi ikke opdateret på det tidspunkt, hvor onkeypress forekommer, men du kan da kigge lidt på input-masken, hvis du vil se komplikationerne i det:

http://roenving.users.whitehat.dk/WD3Input.html
Avatar billede guest Nybegynder
20. august 2003 - 08:44 #3
Jeps, det SKAL vær mens man skriver!!
Avatar billede guest Nybegynder
20. august 2003 - 08:50 #4
Jeg har lige fundet det her script, men den er ikke glad for . som seperator og da slet ikke kommatal
<script>
<!--
function formatInt ( ctrl )
{    var separator = ",";
    var int = ctrl.value.replace ( new RegExp ( separator, "g" ), "" );
    var regexp = new RegExp ( "\\B(\\d{3})(" + separator + "|$)" );
    do
    {
        int = int.replace ( regexp, separator + "$1" );
    }
    while ( int.search ( regexp ) >= 0 )
    ctrl.value = int;
}
// -->
</script>
<INPUT TYPE="text" VALUE="" NAME="numField" onKeyPress="formatInt(this)")
Avatar billede roenving Novice
11. november 2003 - 02:28 #5
-- et spørgsmål spm kan lukkes ?-)
Avatar billede guest Nybegynder
11. november 2003 - 08:22 #6
Er der da nogle, der har svaret på mit spørgsmål ?
Avatar billede roenving Novice
12. november 2003 - 01:19 #7
Næh, men der er ikke nogen som ser det mere, så det kan bedre betale sig at oprette et nyt, hvis du stadig mangler svaret !-)
Avatar billede guest Nybegynder
12. november 2003 - 09:21 #8
Trist men sandt!!