Avatar billede denboj Nybegynder
19. august 2003 - 11:32 Der er 5 kommentarer og
5 løsninger

jobsøgnings side vurdering.

Hej. jeg går på et af kursus med målet at finde et job. Vi har fået til opgave at lave en side i dynamicweb hvor vi profilerer os selv i forhold til at få job.

Kunne godt tænke mig at få en vurdering på siden tak (sprog/ indhold/ design).  og måske en ide til et domænenavn for et hold kursister der har lavet lignende sider.

http://tv5.dynamicweb.dk/Default.asp?ID=64
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. august 2003 - 11:50 #1
Skriv lidt om hvad du kan på forsiden. Du skal give en potentiel
arbejdsgiver en grund til at klikke videre.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. august 2003 - 11:53 #2
"Med linjefat i dansk"  ...  der er noget galt ;))  Og så er der "ogsaa" - og
et par ting mere!

I "om mig" kunne du spare lidt på de lange sætninger, og gøre det lidt
mere punkt-agtigt.
Avatar billede henriksr Nybegynder
19. august 2003 - 11:53 #3
http://www.jobprofilen.dk/ var en mulighed.

HEader grafikken er ikke lige mig.. den minder mig for meget om Words WordArt :o) (det giver mig myrekryb hehe)

Det ville være fedt hvis jeres scroll bar kom inde i højreside af det hvide felt(der hvorbrødtekst er) istedet for at bruge IE's indbyggede scroll bar.

ellers en fin nok side
Avatar billede serverservice Praktikant
19. august 2003 - 12:46 #4
Jeg synes at dit billede også bør være med hvor du præsenterer dig selv - måske endda på alle siderne.
c.v. virker lidt rodet - find en mere struktureret opstilling.
Ellers synes jeg siden er enkel og pæn
Avatar billede nipnik Nybegynder
19. august 2003 - 13:22 #5
Sproget er ikke helt på toppen. Det jeg som marketingchef ser meget på, er hvad personen mener, at han/hun kan bidrage med i det daglige arbejde, samt for virksomheden.
Så du skulle hellere skrive om, at du med din store interesse indenfor IT og din baggrund som lærer, føler og er overbevist om, at du kan biddrage med meget i forbindelse med fx. udarbejdelse af elektronisk undervisning... osv. osv. Det er og bliver altid dem man husker, når man har læst en masse ansøgninger. Det er som om, at man skal kunne forestille sig personen i stillingen.
Avatar billede brianandersen Nybegynder
19. august 2003 - 21:28 #6
Lad os starte med designet.

Det holder ikke. Header grafikken er virkelig ikke god. Farverne er underlige og grumsede, og passer i den grad ikke meget med den fleksible person du beskriver i teksten.
Header grafikken er typisk en af de første ting folk lægger mærke til, og hvis de ser en underlig pixelleret tekst på en grumset baggrund, så tænker de ikke "wow, han må kunne nogle ting som programmør".

"Om Mig": Teksten virker rodet og mangler flow, du har mange korte sætninger der afholder læseren fra rigtigt at komme i krig med teksten. tag fx. de første to linier:

"Jeg har 2 uddannelser. Jeg er uddannet folkeskolelærer og salgsassistent. Derudover har jeg lavet mange ting i mit liv"

Prøv at sig det højt. Det holder. Ikke. Helt.

En bedre version kunne fx. være "Jeg har gennemgået 2 uddannelser som henholdsvis folkeskolelærer og salgsassistent." Skal ikke gøre mig til dansk ekspert, men du mangler altså lidt på det område. I hele først afsnit har du _ET_ komma. Det er i den grad udtryk for korte linier, og iøvrigt ikke specielt læsevenligt.

Billedet kunne evt. også komme under "Om mig".

For lige at opsummere: Grafikken halter, få fat i en der har mere forstand på det. Teksten skal fremstå mere professionel, der skal nogle facts på bordet og de skal være super relevante. Udlad fx. mindre vigtige detaljer til samtaler osv. fx behøver du ikke sige du kan løbe maraton :O
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
20. august 2003 - 00:49 #7
(1) En meget minimalistisk side, man får indtrykket af at du er en lidt generet type - er det det rigtige signal at sende ud?

(2) Det er ok at siden er så enkel som den er. Men synes du skal lave større farve forskel på baggrund rundt om selve indholdet og i indholdsdelen.

(3) Læg en lille sort tynd ramme rundt om indholdsdelen, så den virker afgrænset istedet for at den flyder sammen med baggrunden, udenfor.
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
21. august 2003 - 15:19 #8
For lille side, ike særlig design rig, hvis du forstår. Og bare ikke moderne nok..
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. august 2003 - 15:20 #9
Det er bedre med de rettelser du har lavet, synes dog du mangler en kant rundt om det grå felt
Avatar billede denboj Nybegynder
22. august 2003 - 12:29 #10
Tak for kommentarerne. Jeg er helt enig i mange af de ting i har skrevet. Men nu ser det ud til at jeg har fået et arbejde så vil ikke rette meget mere i siden he he.

Anyway omkring farverne. Vi lavede siden i et CSC system tror jeg det hedder. Hvilket vil sige at der var nogen bruger rettigheder og nogen admin rettigheder. Jeg havde som bruger retigheder til at aendre farverne på en del af siden men ikke på hele siden. Det tog 5 dage for mig at faa rettet en farve fra admin side af og så først derefter kunne jeg se om det virkede (kan se at det ikke er den rigtige jeg har fået valgt), men derefter ville det sikkert tage endnu 5 dage at få rettet den tilbage + en sur admin.

Omkring headeren. Yeah den er piv tynd hehe. Jeg har ikke arbejdet med photoshop i 4 år så kunne ikke huske programmet overhovedet og trykkede mest bare på nogle knapper ).

Det var rart at få feedback på teksten forøvrigt. Her går man og tror at man er rimelig velformuleret men jeres argumenter er gode nok så det må jeg arbejde noget på.

En sidste side omkring enkeltheden / genert heden der blev naevnt til sidst. her er jeg ikke enig. Det var min plan at den skulle have været endnu mere enkel. Jeg skal jo bare ud med et budskab og det tror jeg er lettest hvis man holder det simpelt. Jeg er ikke specielt genert og min adresse og mit billede er da også på siden hvilket er noget mange normalt ikke ville gøre.