Avatar billede mjen000 Nybegynder
19. august 2003 - 08:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Genbruge dato

Hej

Jeg har haft held til at få min første ASP-side til at skrive til en database hvilket jo i sig selv er en sejr.

Siden bruges til inddatering af tre værdier hvor datoen for aflæsning af værdierne er den ene. Når man skal indtaste mange aflæsninger kunne det være behændigt hvis datoen kun skulle indtastes een gang på en indgangsside hvorefter denne dato bliver skrevet sammen med de to øvrige værdier i databasen.

Jeg tror at der skal benyttes session variable, men jeg sidder lidt fast og kan ikke få hul på hvordan det rent praktisk kan gøres. Kan nogen hjælpe mig på vej?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
19. august 2003 - 08:58 #1
Du kan, som du selv skriver, opbevare datoen i en session.

'sætte session
session("dato") = min_dato

'læse session
min_ny_dato = session("dato")

//akj
Avatar billede mjen000 Nybegynder
19. august 2003 - 20:11 #2
ja, det virkede - tak
Avatar billede dk_akj Nybegynder
19. august 2003 - 20:12 #3
selvtak.

//akj