Avatar billede logix Nybegynder
19. august 2003 - 01:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

regexp interpolation

Dette problem er vist lettets at vise med et kort eksempel:

$_ = "Anders And";
$replace = "Hr. $1";
s/\w+ (\w+)/$replace/;
print $_;

$1 bliver ikke tolket som en capture-group... Hvordan får jeg den til det??
Avatar billede logix Nybegynder
19. august 2003 - 03:10 #1
Kan man ikke redigere eller slette sit spørgsmål??
nå.. Så må jeg ku lukke det sådan her :)
Avatar billede thomasledet Nybegynder
19. august 2003 - 13:38 #2
ja, man lukker et spørgsmål ved at acceptere et svar. Det er dog god stil at skrive, hvad løsningen blev, så folk i fremtiden kan se dit spørgsmål og svaret, hvis de står i en tilsvarende situation...

derfor: hvad blev svaret?
Avatar billede logix Nybegynder
19. august 2003 - 14:03 #3
Nå ok.. :).

Jeg lukkede spørgsmålet fordi det slet var det der var mit problem, og derfor er nødt til at oprette et nyt spørgsmål..

Men jeg kan da lige hurtigt fortælle at løsningen på ovenstående, er at tilføje
/x efter expressionet..

Altså:
s/\w+ (\w+)/$replace/x;
Avatar billede logix Nybegynder
21. august 2003 - 22:21 #4
Bare til orientering.. Svaret er IKKE /x.. Er ikke klar over hvorfor det virker i dette eksempel, men det gør det ikke i andre eksempler..