Avatar billede clausbøgh Nybegynder
18. august 2003 - 19:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Data fra Oracle til MS SGL server

Hej,

Jeg har et problem med at importere data fra en Oracle SQL server direkte til en MS SQL server.

De felter jeg har problemer med er felter der indeholder 18 tal eks. 200300808326598784.

Når de kommer over i MS SQL bliver de sidste 3 tal sat som 000. Jeg har prøvet at sætte feltet som numeric, tekst, char, ja stort set alt, men intet virker.

Når jeg først læser ud i en tekstfil og importerer den er der ingen problemer.

Er der nogle der har løsningen på dette ?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. august 2003 - 19:55 #1
Hvad datatype er feltet i Oracle ?
Avatar billede clausbøgh Nybegynder
18. august 2003 - 19:59 #2
Det er sat til NUMBER
Avatar billede arne_v Ekspert
18. august 2003 - 20:30 #3
NUMBER uden nogen angivelse er så vidt jeg husker en 128 bit floating
point i Oracle.

128 bit floating point er ikke så almindelige.

At det ikke virker med konvertering til text indikerer at SQLServer
konverterer som:
  128 bit FP -> 64 bit FP -> X
og så trunkerer den jo uanset hvad der sker.

Forslag:
  kan du lave et view udfra tabellen bare med feltet konverteret til
  varchar type (TO_CHAR måske) og så importere viewet i.s.f. tabellen ?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2003 - 22:12 #4
Har du fået prøvet det ?
Avatar billede clausbøgh Nybegynder
11. september 2003 - 00:27 #5
Ja, det eneste der virkede var at udlæse data i tekstfiler :O(
Avatar billede trer Nybegynder
16. december 2003 - 16:54 #6
Bruger du Oracles (semi)Transparent Gateway for SQL Server - eller bruger du Microsoft Linked Server som mellemled?

Hvis det sidste - hvilken driver benytter du så? Microsofts eller Oracles?
Avatar billede qualjyn Nybegynder
13. juli 2005 - 09:18 #7
Konverter det i din select fra Oracle (eventuelt gennem et view) hvor du sætter en to_char() omkring dit tal - så skulle konverteringen glide igennem :)

Og har du selv løst problemet (har du sikkert), gider du så ikke give dig selv point eller noget, så vi kan få spørgsmålet lukket :)
Avatar billede clausbøgh Nybegynder
13. juli 2005 - 09:21 #8
Ja jeg har fundet en løsning :)