Avatar billede deamill Nybegynder
18. august 2003 - 15:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SQL på antal extents m.m.

Er der nogen som har et forslag til en SQL forespørgsel på:

A) Alle de tabeller med x antal extents og y antal max extents

B) Alle de tabeller som har extentet mere end z gange i dag

/deamill
Avatar billede larildsen Nybegynder
19. august 2003 - 14:54 #1
A)
Avatar billede larildsen Nybegynder
19. august 2003 - 14:59 #2
A) Select segment_name from dba_segments where extents = x and max_extents = y
B) Dette kan du ikke umiddelbart, men lav en tabel: create table hist, med en date, en varchar2(81) og en number. Kør hver nat kl. 00:01: insert into hist select sysdate,segment_name,extents from dba_segments;
Så kan du selecte fra denne tabel samt dba_segments: select h.segment_name,h.extents-s.extents from dba_segments s, hist h where s.segment_name = h.segment_name and to_char(h.dato,'YYYYMMDD')=to_char(sysdate,'YYYYMMDD')

Dette er selvfølgelig ikke den pæne forkronede løsning, men kan måske hjælpe dig på vej