Avatar billede nocol Nybegynder
18. august 2003 - 15:02 Der er 12 kommentarer

kalendersystem med mulighed for online booking

Jeg ved ikke om det er smartest at programmere det i det her sprog, men har valgt at stille spørgsmålet i denne kategori...

Vi er en gruppe mennesker, som har et mindre sommerhus sammen - vi er igang med at lave en lukket webside, hvor vi gerne ville have et smart system som giver mulighed for at booke evt. weekender og uger.... Og hvor det herefter bliver vist på kalenderen, som altså også skal ligger på denne webside...Er der nogen der gider lave dette system?? Det ville være helt kanon hvis systemet ved en evt. booking automatisk dels som sagt opdatere kalenderen, men også sender en mail til administrator - så han kan skrive det på kalenderen oppe i sommerhuset....

Håber på jeres store hjælp
Avatar billede nocol Nybegynder
18. august 2003 - 15:04 #1
Ps. har fået anbefalet dette sprog, da jeg startede med at stille spørgsmålet i java....
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. august 2003 - 15:05 #2
Jeg vil anbefale at opstille en exchangeserver og oprette sommerhusene i exchange, og så styre bookingen af disse med outlook eller via web med Outlook Web Access (OWA). Det er let, hurtigt og flexibelt og kræver et minimum af kodning
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. august 2003 - 15:05 #3
Ønsker i yderligere funktionalitet eller at ændre design, er det meste lavet i asp, så det er lige til at ændre
Avatar billede nocol Nybegynder
18. august 2003 - 15:21 #4
kan du evt. uddybe det lidt mere..Er ikke helt med? Kan jeg som bruger gå ind og booke sommerhuset uden at have installeret exchange? og kan jeg herefter se min "booking" på den kalender som skal være på websiden?
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. august 2003 - 15:36 #5
I skal have en exchange server opstillet hvorpå alle brugere oprettes med mailboks og kalender, herefter vil alle disse brugere kunne booke.

Hvis der er tale om brugere uden for jeres "organisation" der ikke vil være oprettet i jeres exchange, kan dette ikke anvendes, så skal I have programmeret et system i ASP, eller finde noget der er gratis og kan anvendes, det findes sikkert.

Hvis det er det sidste derer situationen skal du bare se bort fra mit svar
Avatar billede wilweb Nybegynder
18. august 2003 - 23:47 #6
se lige på www.gizom.com og gå ind under Gizom Online-Booking

log på som alm. Bruger
navn: lars
ID: lars

eller som admin med flere rettigheder
navn: admin
ID: admin

Mit problem er at jeg lige nu ikke lige nu har tid til at tilpasse det til dit sommerhus...
Avatar billede nocol Nybegynder
20. august 2003 - 21:31 #7
Hej gizom...Det er lige præcis det som jeg gerne vil have...Det er helt kanont nice....

Er det muligt at jeg kan få en kopi af det eller koster det noget og i så fald hvor meget??

Og så kan det jo godt være jeg skal have lidt hjælp på et tidspunkt med oprettelse osv...
Avatar billede wilweb Nybegynder
20. august 2003 - 22:37 #8
Til dit formål skal der laves en del ændringer. Sagen er at jeg ikke har tid til at skrive det om lige nu og skal jeg ud og have fat i en freelancer til jobbet tja så er der jo noget økonomi i det.
Men jeg vil gerne tage fat i en freelancer hvis du mener at det er den vej vi skal! Smid mig lige en e-mail om hvor stort jeres behov er inden for 3 md.
:> Gizom
Avatar billede nocol Nybegynder
21. august 2003 - 23:15 #9
Det er ikke nogle ændreinger jeg selv kan lave?? eller er det helt umuligt??
Det er det nok...
Avatar billede nocol Nybegynder
21. august 2003 - 23:18 #10
Det med vores fælles sommerhus bliver nok ikke aktuelt alligevel..De resterende (mine forældre og min tante og onkel) synes ikke om ideen - det var lidt for teknisk....Men jeg har måske fået en opgave for en af mine venner - omkring et fælleshus...Og her kunne jeg godt bruge en kalender...jeg vil nok først få brug for den om nogle måneder eller et lille halvt år, men vil gerne vise ham den - hvis det er ok - kan jo bare bruge det link du har skrevet her...Hvad ville det komme til at koste at ændre det til mit forbrug...Det er jo ikke umiddelbart de helt store ændringer..`???
Avatar billede wilweb Nybegynder
22. august 2003 - 07:09 #11
Du bruger bare linket.

skriv til willi@gizom.com så finder vi sikkert ud af noget.
Avatar billede wilweb Nybegynder
04. november 2006 - 00:43 #12
lukke tid?