Avatar billede jhorlyck Nybegynder
18. august 2003 - 12:34 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Outlook Express lukker dial up forbindelsen ned.

Dial up forbindelsen etableres helt normalt. Derefter startes outlook express, der henter mail og lukker ned for forbindelsen.
I Options -> Connection er IKKE markeret "Hang up....."
Hvis markeringen sættes og slettes igen er der ingen ændringer. Heller ikke, hvis sletningen sker efter genstart af Win XP.

Hvis jeg markerer "Ask before switch dial up connections"
lukker OE ikke ned.

Men næste gang Win XP startes eller efter stand by, er denne markering væk og OE lukker igen ned.

Det er helt uafhængigt af, om andre programmer eller brugere har været anvendt i mellemtiden.
Avatar billede peet-49 Novice
18. august 2003 - 12:40 #1
Gå i indstillinger-forbindelse-fjern fluebenet i-luk automatisk efetr end/modtag
Avatar billede jhorlyck Nybegynder
18. august 2003 - 12:47 #2
Læs spørgsmålet igen. (jeg har en engelsk version af OE)
Det har jeg prøvet, som det fremgår af spørgsmålet.
Avatar billede peet-49 Novice
18. august 2003 - 12:48 #3
Undskyld-var lige hurtig nok.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. august 2003 - 12:59 #4
Har du prøvet at logge ind som en anden bruger og se om den gør det samme ?
Bare for at se om det er et problem med profilen eller generelt for alle brugere af systemet.
Avatar billede jhorlyck Nybegynder
18. august 2003 - 13:08 #5
Det er det samme for begge brugere, der bruger OE.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
19. august 2003 - 08:26 #6
Har du mere end 1 opkaldsforbindelse, så Outlook står til at bruge den ene, og du har været på nettet med den anden?
Avatar billede peet-49 Novice
19. august 2003 - 08:30 #7
Lyder mere som softwarefejl-fejl i eksplorer eller outlook.
Avatar billede jhorlyck Nybegynder
19. august 2003 - 09:05 #8
Der er to opkaldsforbindelser; men den ene har ikke været brugt i meget lang tid.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
19. august 2003 - 10:02 #9
Så chek om de 2 programmer (OE og IE) bruger den samme forbindelse eller hver sin.
Avatar billede jhorlyck Nybegynder
19. august 2003 - 12:04 #10
Som jeg skrev, så har den anden opkaldsforbinbdelse ikke været brugt i lang tid, hverken til det ene eller det andet program.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. august 2003 - 13:00 #11
Hvad så med at slette den ?. Så er du da sikker på at den ikke driller.
Avatar billede jhorlyck Nybegynder
19. august 2003 - 13:30 #12
Tja..., hvorfor slette noget, hvis man ikke har en begrundet formodning om, at det er det, der forårsager problemet. Jeg kunne også slette Powerpoint.
Begge opkaldsforbindelser har været der i mindst et halvt år, siden jeg skiftede til den nyeste. Men mit problem er opstået for nyligt. Og uden at der er installeret nye programmer eller nye versioner af gamle programmer forud.
Det opstod omtrent samtidigt med, at jeg skiftede til en fladskærm; men jeg skal have meget gode argumenter for at smide fladskærmen i skraldespanden.

Men: Jeg lukker her.
Banale gæt kan jeg selv lave uden hjælp. Jeg har trods alt arbejdet med elektrisk databehandling i 35 år.
Når jeg stillede spørgsmålet på eksperten.dk, så er det fordi hverken winhelp.com eller microsoft.com har noget i deres databaser.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. august 2003 - 14:32 #13
Nu er du uretfærdig. Vi aner da ikke hvilket niveau du er på.

Men du skriver at det er sket fornylig, hvilket gør at du jo har en chance for at en systemgendannelse kan genoprette systemet. (hvis altså ikke du har deaktiveret den)
Avatar billede jhorlyck Nybegynder
19. august 2003 - 14:48 #14
Nej du kender ikke noget om mit niveau; men jeg antager:
1) at svaret tager udgangspunkt i det jeg har skrevet.
2) at et forslag har en begrundelse.

Og: dit seneste forslag er godt nok; men systemgendannelse virker kun, hvis noget er ændret i systemopsætningen. Seneste systemgendannelse vil slette Microsoft Office, der blev lagt ind for 1/2 år siden. Det har jeg selvfølgelig checket.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. august 2003 - 14:58 #15
Hvornår er dette da startet ?
Du må da have nogle systemgendannelsespunkter der er nyere end fra før du lagde office ind.
Og nej, der behøver ikke være ændret noget i systemopsætningen for at den laver et gendannelsespunkt, som man herefter kan komme tilbage til.
Avatar billede jhorlyck Nybegynder
28. december 2003 - 15:20 #16
fejlen ikke fundet