Avatar billede -mundi- Nybegynder
18. august 2003 - 08:12 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

fjerne shutdown fra "shutdown menuen"

Hej

Jeg administrerer et par servere og er har været tæt på at lukke maskinerne ned ved en fejl, fordi jeg har markeret "shut down" istedet for "restart". Det er måske ikke det store problem, men når maskinerne er hostet en times kørsel fra kontoreret er det lidt irreterende hvis man kommer til at slukke dem helt.

Så spørgsmålet går på : Hvordan fjerner jeg / disables shutdown ?
Avatar billede netpxg Nybegynder
18. august 2003 - 08:14 #1
policy
Avatar billede -mundi- Nybegynder
18. august 2003 - 08:15 #2
meget kort, men der behøves slf heller ikke mere end det :-) Kigger på det og vender tilbage
Avatar billede riversen Nybegynder
18. august 2003 - 08:20 #3
der er i hvert fald noget der hedder "Fjern luk computeren fra menuen start"
Avatar billede riversen Nybegynder
18. august 2003 - 08:20 #4
hmmm...hos mig fjerner den "Log af" knappen istedet
Avatar billede riversen Nybegynder
18. august 2003 - 08:21 #5
Fjern og forbyd adgang til kommandoen "Luk computeren" gør det
Avatar billede -mundi- Nybegynder
18. august 2003 - 08:23 #6
har lige nogen data der skal opdateres, så vender jeg tilbage
Avatar billede -mundi- Nybegynder
18. august 2003 - 08:30 #7
Jeg kan ikke lige finde det ? Kører med AD, hvis det gør nogen forskel
Avatar billede -mundi- Nybegynder
18. august 2003 - 08:33 #8
og er på engelsk :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
18. august 2003 - 08:33 #9
start --> run --> gpedit.msc --> user configuration --> administrative templates --> start menu & taskbar --> Disable and remove the Shut Down command
Avatar billede -mundi- Nybegynder
18. august 2003 - 08:35 #10
det er ikke hele shutdown menuen der skal væk, man må godt kunne restarte maskinen og logge af
Avatar billede riversen Nybegynder
18. august 2003 - 08:36 #11
så se om der er andre...man skal vel ikke gør alt arbejdet for dig :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
18. august 2003 - 08:53 #12
jeg kan ikke finde noget umiddelbart...det er da dårligt, hvis ikke det er muligt
Avatar billede riversen Nybegynder
18. august 2003 - 08:54 #13
måske du kan bruge pstools til at køre det så...og så evt. stadig prøve at deaktivere luk kommandoen
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. august 2003 - 08:56 #14
Avatar billede -mundi- Nybegynder
18. august 2003 - 12:41 #15
bufferzone --> Det gør kun at man slet ikke kan komme ind i shutdown i menuen, så nu kan jeg ikke genstarte maskinen for at slå det fra igen !
Avatar billede riversen Nybegynder
18. august 2003 - 12:45 #16
prøv at pille ved gpedit.msc stedet igen...aktiver og så deaktiver...måske det er samme sted det piller
Avatar billede -mundi- Nybegynder
18. august 2003 - 12:51 #17
det hjalp ikke noget, men nu har jeg downloadet psshutdown fra sysinternals, det kan være det hele ender med at jeg fjerner shutdown menuen helt og så laver shortcuts til psshutdown med logoff og reboot parametre.

Det burde sgu da være muligt at slå "Shutdown" knappen fra uden at fjerne hele menuen
Avatar billede -mundi- Nybegynder
18. august 2003 - 12:54 #18
Nu virker den igen, det er lidt lorten at disable hele shutdown menuen og så skulle genstarte for at registrere registreringsdatabase ændringer :-) ..

Jeg lader spg stå åbent lidt endnu, da jeg helst bare vil slå "shutdown" fra
Avatar billede netpxg Nybegynder
18. august 2003 - 14:39 #19
riversen og bufferzones metoder ender begge i samme registry key, du kunne jo lave et par reg filer, en der fjerner shutdown og der enabler shutdown. Så kan du  nogenlunde nemt enable shutdown, når du får brug for det, ellers kan du jo bruge shutdown i "computer management" properties - > advanced  -> startup and recovery".
Avatar billede -mundi- Nybegynder
18. august 2003 - 14:43 #20
log off
shut down
restart
stand by

jeg vil gerne fjerne "shut down" , for at forhindre at jeg ved et tilfælde kommer til at lukke maskinen helt ned. Jeg er ikke intresseret i at fjerne hele shut down menuen.
Avatar billede pkb Nybegynder
20. august 2003 - 13:47 #21
Use Group Policy Editor,  and set the Administrative Templates\Start Menu
and Task Bar options you want for shutdown
Avatar billede -mundi- Nybegynder
20. august 2003 - 14:17 #22
pkb--> har du selv fået det til at virke ? For jeg har været derinde og prøve diverse settings, men der er ikke rigtigt nogen af dem der har den ønskede effekt
Avatar billede -mundi- Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:25 #23
Takker for svar og sorry for den sene afslutning men min mail har været nede og jeg havde glemt alt om det her spg.