Avatar billede tvj Nybegynder
17. december 2000 - 11:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

hmmm HJÆLP

Hej

Jeg har en mysql database der pludselig kommer med denne fejl:

Error
SQL-query:

INSERT INTO picture (id, katid, sti, billede, tekst) VALUES (\'\', \'3\', \'/billeder/htx/metabar1/\', \'22.jpg\', \'1\')
MySQL said: Duplicate entry \'127\' for key 1
Back

Jeg kan bare ikke indsætte noget :-(( Den kommer med denne fejl. Hvad er der mon galt? Jeg kan godt indsætte i andre tabeller...

Her er et dump af min database:
www.dafdaf.dk/base.jpg
Avatar billede blood Nybegynder
17. december 2000 - 11:48 #1
må vi ikke se hvordan koden ser ud inde fra php filen
Avatar billede mystart Nybegynder
17. december 2000 - 11:58 #2
For det første burde du ikke bruge \"text\" i felterne, men varchar, og heller ikk tinyint, men int... !
Jeg ved ikke om du kalder op til din db, det skal du ihvertfald, og så skal du vælge database, se dette eks.:

<?
$db = mysql_connect(\"host\",\"user\",\"pass\");
$i = \"INSERT INTO mynews (id, katid, sti, billede, teskt) VALUES (\'\', \'3\', \'/billeder/htx/metabar1/\', \'22.jpg\', \'1\')\";
mysql_db_query(\"mystart\",$i,$db);
?>

Sådan kan det gøres...
Avatar billede mortenfn Nybegynder
17. december 2000 - 11:59 #3
hvis du har auto på ID skal du ikke indsætte en tom værdi
Avatar billede tvj Nybegynder
17. december 2000 - 12:13 #4
Hej

Det er gennem phpMyAdmin jeg indsætter min data. Det har gået fint indtil at jeg kom til id 127.... så ved jeg ik lige hvad går galt...
Avatar billede tvj Nybegynder
17. december 2000 - 12:17 #5
svar lige mystart.... ændre id fra tinyint til int og det virker....
Avatar billede blood Nybegynder
17. december 2000 - 12:26 #6
prøv at sætte
Længde/Værdi
lidt op
jeg ved ikke om det virker men prøv
Avatar billede blood Nybegynder
17. december 2000 - 12:27 #7
på id
Avatar billede mystart Nybegynder
17. december 2000 - 12:31 #8
Okey, svaret !
Avatar billede mortenfn Nybegynder
17. december 2000 - 12:32 #9
her er dokumentationen fra nysql

TINYINT[(M)] [UNSIGNED] [ZEROFILL]
A very small integer. The signed range is -128 to 127. The unsigned range is 0 to 255.
Avatar billede mystart Nybegynder
17. december 2000 - 12:33 #10
mortenfn -> når der er auto skal du jo ikke skrive noget, det gør den jo automatisk !
så tom værdi kan man godt kalde det, og det skal man, fordi den finde jo selv ud af hvad det næste nr er !
Avatar billede mortenfn Nybegynder
17. december 2000 - 12:34 #11
jeg undelader  id og (\'\') for de er unden betydning
Avatar billede mortenfn Nybegynder
17. december 2000 - 12:35 #12
de kører jo automatisk
Avatar billede mystart Nybegynder
17. december 2000 - 12:36 #13
ja, men jeg siger jo også int... jeg svarede først på det !
Avatar billede mortenfn Nybegynder
17. december 2000 - 12:38 #14
ja det gjorde du - jeg kendte ikke timyint har altid brugt int
Avatar billede mystart Nybegynder
17. december 2000 - 12:38 #15
ja det kunne man også