Avatar billede sniper251 Nybegynder
17. august 2003 - 17:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tjekke date på txt fil

Er der en der kan hjælpe mig med at lave et script, det skal tjekke hvor gammel en fil er, og hvis den er under 4 dage skal det smide et billede ind på en side. eller er det helt umuligt at lave.

Det er fordi jeg har en nyheds side som ikke bliver opdateret af mig selv hver gang, og så ville det jo være smart hvis der kom et lille (NEW) ved siden af linket så man kunne se at der var kommet en nyhed.

Hilsen Michael.
Avatar billede schaefner Juniormester
17. august 2003 - 17:21 #1
Avatar billede schaefner Juniormester
17. august 2003 - 17:44 #2
<?php
$filename = 'fil.txt';
$fourdaysago = time()-345600;
if (filemtime($filename) > $fourdaysago) {
    echo 'Under fire dage gammel';
} else {
    echo 'Over fire dage gammel';
}
?>
Avatar billede sniper251 Nybegynder
17. august 2003 - 18:13 #3
Mange tak for det link det var jo næsten 100% hvad jeg ville have, jeg har rodet lidt med det nu og valgte følgende kode, jeg vil bare kun have den til at skrive noget hvis den er under 4 dage gammel ellers skal det ikke gøre noget, det bedste ville ogsp være hvis jeg kunne få den til at vise et billede og ikke en dato for hvornår den sidst er opdateret.

<?php
// outputs e.g.  somefile.txt was last modified: December 29 2002 22:16:23.

$filename = 'prideofvbk/nyheder/news.txt';
if (file_exists($filename)) {
    echo "Nyhederne er opdateret : " . date ("j/m-y H:i", filemtime($filename));
}
?>
Avatar billede sniper251 Nybegynder
17. august 2003 - 18:15 #4
Sorry der var kommet et indlæg mens jeg har hygget med det andet prøver lige det du har skrivet.
Avatar billede sniper251 Nybegynder
17. august 2003 - 18:36 #5
>>schaefner skriver du ikke et svar så du kan få dine point. Det du havde lavet virkede bare helt kanon, jeg har så lavet så den viser et billede og ikke Under fire dage gammel.
Avatar billede schaefner Juniormester
17. august 2003 - 19:24 #6
svar