Avatar billede leif Seniormester
16. august 2003 - 23:37 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

En ny dokumenter

Hej,

Kan jeg lave en "mappe" på mit c-drev som fungerer på samme måde som dokumenter i startmenuen, dvs. viser en mappe ???

Det må ikke være en genvej og den må ikke kunne slettes.

Er dette muligt og hvordan laves det ???

Fra
Leif
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. august 2003 - 00:08 #1
det er da ikke noget problem, højreklik på skrivebordet og vælg Opret mappe.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. august 2003 - 00:09 #2
Når du højreklikker på skrivebordet kommer der en menu op hvor der bl.a. Ny, når du peger på den kan du vælge mellem Genvej eller Mappe
Avatar billede bertelbrander Praktikant
17. august 2003 - 00:23 #3
Jeg tror ikke du kan lave en mappe som virker ligesom dokumenter i start menuen, det er ikke en "rigtig" mappe.
Jeg kender ikke XP men en Win2k kan man lave en mappe i:
C:\Documents and Settings\UserName\Start Menu\
denne mappe vil man så kunne se i startmenuen.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
17. august 2003 - 00:25 #4
Du kan så bruge cacls til at sætte rettigheder for din mappe.
Avatar billede goni Nybegynder
17. august 2003 - 00:26 #5
Hej leif!
Hvis du skal ha lavet en sådan mappe, tror jeg at du skal have fat i en der kan programmere.
Alle kan finde ud af at lave en mappe "retaxes kommentar", men som jeg forstår det vil du have den som en del af Windows.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. august 2003 - 00:30 #6
bertelbrander> mon ikke man kan lave den i WinXP sådan som du beskriver den?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
17. august 2003 - 00:38 #7
retaxes> Det kommer an på hvor meget den skal ligne dokumenter og hvor svært/umuligt det skal være at slette den.
Avatar billede leif Seniormester
17. august 2003 - 01:02 #8
Den skal være lige som dokumenter, men ligge i c:\
Avatar billede bertelbrander Praktikant
17. august 2003 - 01:21 #9
DVS: Ligge i roden af C, være i startmenuen men ikke som en genvej. Det kan jeg ikke, jeg ved ikke om der er andre der kan.
Avatar billede leif Seniormester
17. august 2003 - 01:37 #10
Den behøver ikke at ligge i start som Dokumenter, men bare ligge i roden af C men ikke være en genvej, man må ikke kunne se at der bliver "skiftet" sti eller vist et andet dir.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
17. august 2003 - 01:45 #11
Jeg forstår mindre og mindre...
Det du beskriver ser for mig ud som en almindelig mappe i roden af C:
Avatar billede leif Seniormester
17. august 2003 - 01:50 #12
Okay, det skal ligne en almindelig mappe på c, men ligesom dokumenter refere til et andet sted kunne fx. være \\leif\mappe, men man må ikke kunne se at det egentlig er et andet sted der bliver arbejdet.

Dokumenter er jo egentlig c:\documents and settings\brugernavn\dokumenter

Er det til at forstå ???
Avatar billede bertelbrander Praktikant
17. august 2003 - 02:03 #13
Ja, nu forstår jeg.
Men jeg ved ikke om det er muligt, jeg ved ikke hvordan man skulle bære sig ad.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
17. august 2003 - 02:50 #14
Efter lidt flere overvejelser:
Dokumenter er ikke "c:\documents and settings\brugernavn\dokumenter"
Dokumenter er ikke en mappe men en undermenu i start menuen, denne menu bruger "c:\documents and settings\brugernavn\dokumenter" til at holde styr på tidligere dokumenter.
Så hvis man skal lave en ny Dokumenter skal man finde en måde at tilføje en submenu til start menuen, det ved jeg ikke om man kan og endnu mindre hvordan.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. august 2003 - 10:35 #15
det skal vel ikke være noget lignende "c:\documents and settings\brugernavn\dokumenter\leif"
Avatar billede leif Seniormester
17. august 2003 - 16:26 #16
Jeg ved ikke om vi bare snakker forbi hinanden, men det er ikke "Seneste Dokumenter" jeg mener, men punktet om Dokumenter, som jo egentlig viser indholdet af c:\documents and settings\brugernavn\dokumenter

Lad os kalde det nye punkt "MyFiles" som så egentlig skal vise \\server\myfiles_brugernavn men istedet for at ligge på samme måde som Dokumenter skal punktet først være der når jeg går ind på c:\
Avatar billede leif Seniormester
20. november 2003 - 12:55 #17
Lukker.