Avatar billede vendelboen Nybegynder
16. august 2003 - 21:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problem med explorer

Jeg kører på et WIN XP PRO styresystem med OFFICE XP, på den maskine jeg arbejder mest på kan jeg lige pludselig ikke få eksempelvis tekst TV siden på DR's hjemmeside frem. Lige som jeg i vedligeholdelsen af en hjemmeside ikke kan få et browser vindue op, hvis jeg vil uploade et billede og klikker på knappen tilføj billede, jeg har testet det af på andre maskiner hvor det virker. Men som sagt på denne maskine jeg arbejder mest på virker det ikke, og efter lang tids søgen efter hvad der er galt har jeg givet fortabt og bejler nu til ekspertens orakler
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2003 - 21:42 #1
Har du installeret et pop-up stopper program, det kan være sådan noget som gør det.
Avatar billede vendelboen Nybegynder
16. august 2003 - 21:45 #2
Kan det være opsat i norton den er installeret for nylig
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2003 - 21:46 #3
Jeg kender ikke norton men du kan prøve at se om der skulle være noget omkring pop up vinduer, det lyder sandsynligt.
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2003 - 21:50 #4
Smider lige et svar i tilfælde at du kunne bruge mit svar.
Avatar billede vendelboen Nybegynder
16. august 2003 - 21:56 #5
umiddelbart kan jeg ikke finde en pop up blokker i norton.
Avatar billede vendelboen Nybegynder
16. august 2003 - 22:09 #6
er der andre gode forslag
Avatar billede teamleader Nybegynder
16. august 2003 - 22:11 #7
Kunne være forårsaget af noget spy/ad/mal-ware. Prøv at gå til www.spywarefri.dk - fromsej, perhaps eller aovergaard har sikkert et bud på det.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. august 2003 - 13:01 #8
Ja du kan måske have noget spyware liggende på din computer som gør at du ikke får lov til at se disse sider. Der kan også ligge en spærring i klassificeret som forhindre dig at gå til de sider.
Først tjekker vi lige din computer for spyware og virus. http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm Her kan du bruge X-Cleaner til at scanne for spy, og Panda til at scanne for virus.
Så skal du installere Spybot eller Ad-aware. Opdatere dem efter installering og scanne for snavs. Du kan finde de to programmer her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Viser ingen af disse programmer sig at kunne hjælpe dig, kører vi en HijackThis. Men prøv først de andre ting, og vend tilbage med svar på diverse scanninger.
Avatar billede vendelboen Nybegynder
19. august 2003 - 13:25 #9
bertie du havde ret, da jeg havde kigget nok på Norton fandt jeg en POP UP stopper der var aktiveret, så efter at have deaktiveret den virkede det hele igen. Tak for det og tillykke med pointene
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2003 - 19:00 #10
Jamen det var godt og takker for point :-)