Avatar billede kallamalla Nybegynder
15. august 2003 - 16:15 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Mit grafikkorts køler køre ikke mere.

Hej

Jeg rev lige min PC's kabinet af, uden at røre ved noget som helst andet.
Da jeg så prøvede af starte PC'en igen nægtede køleren på grafikkortet at starte. Jeg tænkte at det kunne være at der var for meget støv på køleren, og at det var derfor, det har jeg nemlig oplevet før. Så jeg rensede lige køleren for støv. Det hjalp lidt, meget lidt.
Nu kører køleren måske med 1 eller 2 omdrejninger i min. hvilket jo slet ikke er nok.
Jeg har også prøvet at sætte kortet i en anden PCI port, det havde ingen effekt.
Jeg havde overhovedet ikke pillet ved grafikkorte før det skete, hvad kan der være sket?

På forhånd tak.

Mvh

Det er et Innovsion Geforce4 MX440 som kører på PCI porten.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. august 2003 - 16:59 #1
den er vel bare stået af..O)
Avatar billede kallamalla Nybegynder
15. august 2003 - 17:02 #2
Hvad skal det betyde?
Og hvad gør jeg ved det?
Avatar billede fromsej Praktikant
15. august 2003 - 17:16 #3
Pil det lille klistermærke af i midten, giv den et sprøjt silicone eller kontaktrens, og tvangskør den rundt med fingrene, det hjælper sommetider.
Avatar billede kallamalla Nybegynder
15. august 2003 - 17:20 #4
Hvor henne for jeg fat i noget kontaktrens eller sillikone?
Avatar billede superanden Nybegynder
15. august 2003 - 17:22 #5
silvan
Avatar billede fromsej Praktikant
15. august 2003 - 17:23 #6
Det kan købes i f.eks en farvehandel vil jeg tro, men om det er udgiften værd i forhold til at købe en ny blæser ved jeg ikke, hvis du aldrig får brug for det mere.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. august 2003 - 17:24 #7
enig med fromsej...køb en ny..mindre larm, mere oc.
Avatar billede donwang Nybegynder
15. august 2003 - 17:25 #8
Avatar billede kallamalla Nybegynder
15. august 2003 - 17:27 #9
Okay, jeg har en gammel køler liggende. Det er en som jeg brugte til min gamle PIII 600Mhz processor, vil den kunne gøre det?
Jeg søgte lige lidt på nettet om montering af køler på et grafikkort, der stod at jeg skulle have noget kølepasta, tror i det kan fungere uden?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. august 2003 - 17:28 #10
er der ingen heatsink..???
Avatar billede kallamalla Nybegynder
15. august 2003 - 17:32 #11
Heatsink, hvad er det?
Avatar billede kallamalla Nybegynder
15. august 2003 - 17:32 #12
Hvis det er kølepasta, så sidder der lidt på nu, men jeg har ikke noget udover det.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. august 2003 - 17:38 #13
metaldims (rillet) køleren sidder på..O), normalt skruer man bare blæseren fast på den.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. august 2003 - 17:39 #14
kølepasta er tilat "udfylde" små ridser, så der ikke ligger luft og bliver varmet op
Avatar billede kallamalla Nybegynder
15. august 2003 - 17:44 #15
Jo, det er der, men den køler jeg har tænkt mig at sætte på grafikkortet er for stor til at sidde der.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. august 2003 - 17:57 #16
Avatar billede kallamalla Nybegynder
15. august 2003 - 19:03 #17
Hej igen.

Så har jeg været nede og købe noget lim, så jeg kan sætte den anden køler på, men kan sådan en processorkøler overhovedet sidde på et grafikkort, eller skal jeg have en rigtig VGA køler?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. august 2003 - 19:09 #18
jeg ville købe en vga-blæser der passer til kortet, og evt. en lidt dyr én, fordi så kan overclocke kortet mere..O)
Men du vel "bare" prøve..???
Avatar billede kallamalla Nybegynder
15. august 2003 - 23:00 #19
Så fik jeg sat min gamle processor-køler på grafikkortet, og nu kører det.
Fromsej og Bartfreak vil i ikke smide et svar hver?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. august 2003 - 23:23 #20
okay..O9
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. august 2003 - 23:25 #21
Avatar billede fromsej Praktikant
15. august 2003 - 23:56 #22
OK B1909.*G*
Avatar billede kallamalla Nybegynder
18. august 2003 - 22:31 #23
Tak for svarene.
Avatar billede fromsej Praktikant
18. august 2003 - 22:49 #24
Velbekomme og tak for point.*S*