Avatar billede zogu Nybegynder
16. december 2000 - 15:39 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke se min router på nettet.

Hej

Jeg har 4 maskiner i netværk mod en Cisco765 router.
De 3 afmaskinerne som har 3com 10/100 netkort kan se routeren, men den sidste har et IntelEtherExpress PRO/10 og den kan ikke se routeren, men har ikke noget problem med de andre maskiner.

Jeg har oplevet dette med andre maskiner som også har et lidt anderledes netkort.

Hvad er der galt og hvordan får jeg den til at kunne se routeren ?
Avatar billede tommyf Nybegynder
16. december 2000 - 15:43 #1
Jeg er ret sikker på det er din hub der ikke kan lide den computer med IntelEtherExpress PRO/10 kortet. Kan den se de andre i netværket?
Avatar billede zogu Nybegynder
16. december 2000 - 15:53 #2
Ja, den kan godt se de andre computere i netværket.
De køre alle kun TCP/IP.
Avatar billede tommyf Nybegynder
16. december 2000 - 16:20 #3
Okay, mit problem var at selvom min hub var en 10/100 så kunne den ikke lide at have to forskellige i.
Avatar billede meek Nybegynder
21. december 2000 - 22:04 #4
...kig nærmere på IP/subnet ?

Hvilke adresser kender routeren og hvilket subnet er de inbyrdes i ?
Avatar billede zogu Nybegynder
27. december 2000 - 12:55 #5
meek,
De køre alle sammen 10.10.5.x/255.255.255.0

Men routeren køre også som DHCP server, så computeren burde kunne se den og få en adresse, men dette sker ikke.
Hvis jeg så tildeler computeren en fast adresse eks. 10.10.5.180, så kan den se de andre maskiner i nettet, men ikke routeren.
Avatar billede meek Nybegynder
27. december 2000 - 22:03 #6
Lidt kedeligt arbejde:
kan du ikke specificere hvilke Ip\'er/subnet ALLE maskiner + router har... Det hjælper på overblikket !!!

Avatar billede meek Nybegynder
27. december 2000 - 22:05 #7
ud over det så er det en underlig sammensætning af klasse A IP-adresser i et klasse C/D subnet ?
Avatar billede zogu Nybegynder
29. december 2000 - 19:29 #8
Jeg har måtte aflevere min CISCO router og har fået en Zyxel istedet, den kan netkortet godt se.
Meget mystisk.

Men jeg takker for hjælpen.
Avatar billede tommyf Nybegynder
29. december 2000 - 21:40 #9
Zyxel rulezzzz