Avatar billede tknudsen Nybegynder
15. august 2003 - 14:25 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

elementer oprettet via dhtml findes ikke i Request.Form v submit

Jeg opetter nogle hidden input felter via document.createElement() metoden og sætter dem på formen via document.getElementById(form_id).appendChild() metoden, men når jeg submit'er formen, findes de nye elementer ikke i Request.Form collection'en. Kan det passe at denne metode ikke kan lade sige gøre ?

Jeg har tidligere anvendt den samme metode i alm asp uden problemer...
Avatar billede wired Nybegynder
15. august 2003 - 14:39 #1
Hvad skiver du på server-siden?
Avatar billede tknudsen Nybegynder
15. august 2003 - 14:46 #2
HttpContext.Current.Request.Form
Avatar billede tknudsen Nybegynder
15. august 2003 - 14:48 #3
Det foregår inde i en custom control, som egentlig er en liste til at sortere poster via drag'n'drop... implementeringen af denne liste gør at jeg ikke kan bruge IPostBackDataHandler.LoadPostDatam hvorfor jeg selv har lavet en metode til at hente data fra request.form. I denne metode kan jeg kun tilgå request.form via HttpContext.Current.
Avatar billede wired Nybegynder
15. august 2003 - 15:23 #4
Pas
Avatar billede burningice Nybegynder
17. august 2003 - 12:40 #5
har du tjekket om de data du vil have fat i, findes i HttpContext.Current.Request.InputStream ??
Avatar billede tknudsen Nybegynder
17. august 2003 - 14:53 #6
Det er de ikke... :-(

Jeg HAR tilføjet attributen runat="server" der hvor jeg oprettet elementerne på klienten.
Avatar billede burningice Nybegynder
17. august 2003 - 16:02 #7
tknudsen>> aah... mon ikke det er det runat="server" som driller...=

prøv helt droppe runat="server", da de skal være der når siden loades for at asp.net ser dem. Istedet skal du lave din form, og dine textboxe og hvad du ellers har af sager, som almindelige html-ting, uden runat="server", og se om du så ikke kan fange dem ved hjælp af request.form
Avatar billede tknudsen Nybegynder
17. august 2003 - 16:34 #8
hmm - de er der stadig ikke...

Jeg har lavet det via eet hidden felt, hvori jeg gemmer info om de oprettede elementer. Det er en dårligere løsning, men det virker.
Avatar billede tknudsen Nybegynder
17. august 2003 - 16:34 #9
cyberfessor >> hvis du opretter et svar kan jeg give dig nogle point for ulejligheden...
Avatar billede burningice Nybegynder
17. august 2003 - 17:17 #10
hmm... :/ ærgeligt... jeg har aldrig rigtig rodet med det, så jeg ved ikke hvorfor det ikke vil virke