Avatar billede grovlam Nybegynder
15. august 2003 - 11:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Event som laver en page load for anden aspx side

Vi er i gang med at lave en ASP.NET løsning.
Her har vi valgt at bygge det op i Frames hvor content.aspx vises i frame nr.1 og main.aspx vises i frame nr.2 .
Problemet er at vi via et event i main.aspx i frame 2 vil kunne reloade content.aspx via page_load samtidig med at den bliver vist i den rette frame nr. 1.

Lidt kringlet at forklare, håber i forstår meningen med det vi prøver på.

Venlig hilsen Grovlam
Avatar billede skg Nybegynder
15. august 2003 - 12:02 #1
du kan ikke udføre client side kode, fra din kode behind. Du bliver nødt til at udskrive noget javascript der gør det for dig.
Avatar billede grovlam Nybegynder
15. august 2003 - 12:26 #2
Det var vi næsten bleve klar over. Men har du ikke et eksempel som viser hvordan det eventuelt kan gøres?
Avatar billede grovlam Nybegynder
15. august 2003 - 13:18 #3
Er det da virkelig ikke muligt at trigger en Page_Load fra fra en side på en anden side og definere at den skal loades i en bestemt frame?
Avatar billede odegaard Nybegynder
15. august 2003 - 20:11 #4
asp.net lægger meget op til at du i stedet for frames opbygger dit site af komponenter (usercontrols).
Har I overvejet som valget af frames er særlig smart? Det giver kun en masse bøvl og mindre kontrol over hvad der vises i browseren.
Avatar billede grovlam Nybegynder
15. august 2003 - 21:25 #5
Ja vi overvejer godt nok at droppe den frame opbygning. Problemet er at firmaet gerne vil have den sådan. Vi har lidt svært ved at overbevis dem at det ikke er det rigtigt.
Tror vi prøver at lave en prototype som ikke er lavet i frames det kan jo være det syntes det er ok alligevel.
Avatar billede odegaard Nybegynder
15. august 2003 - 23:18 #6
kunden har altid ret. Bagefter kan han betale for at få det lavet om :-)
Avatar billede skg Nybegynder
16. august 2003 - 12:15 #7
det man jo kan gøre er noget grimt noget ala:

protected void OnLoad( object sender, EventArgs e )
{
  if( true ) // skulle være et check for frames osv osv
  {
    string ScriptKey = "DoFrameStuff";
    if( !Page.IsStartupScriptRegistered( ScriptKey )
    {
      string Script = @"<script language=""javascript"" type=""text/javascript"">top.frames['menu'].src = 'Menu.aspx';</script>"
      Page.RegisterStartupScript( ScriptKey, Script );
    }

den indsætter scriptet hvis det ikke allerede er der - og scriptet sætter bare src på en frame, så den bliver reload'et. Dette script kan jo gøre 1000 andre ting, men det er blot en af måderne man kunne gøre det på.